Who killed Roger 'Altantuya' Rabbit?


"Mahkamah Rayuan hari ini membebaskan anggota Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar, daripada pertuduhan membunuh penterjemah Mongolia, Altantuya Shaariibuu."... -Malaysiakini


Itu tajuk paling panas hari ini.Dengan pembebasan ini persoalannya "Siapa pembunuh Altantuya yang sebenarnya..?".Aku tak kisah siapa gak yang membunuh wanita malang ini,sama ada sipolan yang itu atau sipolan yang ini...mag'rib yang itu atau pag'rib yang ini..yang penting pembunuh wanita malang ini mesti dibawa kemuka pengadilan untuk diberikan hukuman yang setimpal.


Memang banyak misteri tentang pembunuhan Altantuya ini,dan banyak pihak dituduh dan dikatakan terlibat,tapi yang terang terang terlibat dah tentulah 3 individu yang didakwa dimakamah sebelum ini dimana seorang terlepas dan dua orang lagi disabitkan sebelum dibebaskan oleh Makamah Rayuan hari ini iaitu Razak Baginda,Azilah dan Sirul.


Jadi eluk jugalah pendakwa kes ini Tun Majid diberitakan akan memfailkan rayuan terhadap pembebasan kedua individu diatas selepas ini.Pada aku,biarkanlah segala aspek perundangan memainkan peranan masing masing kerana itu hak yang dituduh dan menuduh mengikut Perlembagaan dan Undang Undang.Apa jua keputusan setelah semua proses perundangan digunakan haruslah diterima di Makamah Dunia ini sebelum Makamah Akhirat mengadili siapa jua yang bertanggung jawap terhadap perbuatan kejam tidak berperi kemanusiaan ini.

6 comments:

Sang Sa Purba said...

Hanya Allah saja seadil2 pembalasan

Sang Sa Purba said...

Hanya Allah saja seadil2 pembalasan

Anonymous said...

teman nak berpuisi jerk,

lagu Rembau most wanted sodap didengar,
sambil dok santai2 kek kola pilah,
ada lg yg jelita cermin ajaib kato,
mankuk tingkat jumpa tingkat empat,
impian angka 40 bersatu dgn cemburu kesumat,
karbon empat jadi mangsa
hancur lebur disegenap puncak segala alam.

zopinion said...

Kalau hidup hanya utk dunia... mmg byk tempat dan cara boleh lari... tapi yg pasti hanyalah balasan dari tuhan...

Seram dibuatnya bila fikir2 mereka ikut suka je...

http://wubra.blogspot.com/2013/08/tuduhan-rafizi-meleset-lagi.html

Anonymous said...

Soalnya sape mangkuk yg bawa keluar bom C4 tu dr stor ATM?...xkan polis nk kata toyol yg serah kt Sirul & Azilah...aku nk tgk berapa lama kau org nk berdrama...aku berdoa perkara sebenar akan terbongkar jua dan pelaku serta perancang akan merengkok dlm penjara

Anonymous said...

Itu yg baik nyer undang undang,pelaksana dan pendokong nyer di malaysia.kesalahan menteri dan puak puak nyer dilindungi.manakala rakyat marhean perlu patuh pd undang undang.menteri pelancungan yg pukul orang tu aper citer.dari pelancungan jadi pertahanan dan kini dalam negeri plak.....bebas semacam jer......tu pun hangpa dok sokong pemimpin haprakbangsat lagi.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts