Kekadang ada perkara yang tak perlu kita hebuhkan... @NajibRazak


Beberapa hari ini aku berihat dari berblog kerana pergi bertapa di Gunung Semanggol.Aku cuba mencari diri dalam diri yang selama ini kadang kadang tenggelam dan kadang kadang timbul dalam gelombang persepsi dan realiti politik negara.Terperangkap diantara perjuangan untuk diri sendiri dan perjuangan untuk menegakkan kepentingan agama dan bangsa yang bernama Melayu dibawah parti Melayu bernama Umno.


Dalam keheningan  hutan Gunung Semanggol,dalam kedinginan suasananya dan dalam kesejukan air sungai yang mengalir membelah bumi bertuah Gunung Semanggol ini,aku menemui kembali diriku yang hampir hilang,aku ditiupkan "roh baru perjuangan" yang telah tertanam sejak subuh tanggal 6 Jun 1960 diperut Kubu Pertahanan Umno 53 tahun yang lalu.Kini baru aku sadar yang darahku tertumpah disitu bukanlah sesuatu yang tidak disengajakan,URI ku yang reput dalam bumi yang teguh menyokong bebanan Kubu Pertahanan Umno ini bukanlah sesuatu diluar kehendakNYA...semuanya adalah kehendakNYA belaka.

Maka hari ini aku melangkah turun Gunung Semanggol dengan iktizam dan semangat perjuangan yang baru bahawa Agama dan Bangsaku wajib dibela selagi ada hayatku dibadan,selagi darah merah ini masih mengalir,selagi agama dan bangsa ini terus diancam ANASIR JAHAT baik dari luar mahupun dari dalam,baik yang sebangsa dan seagama,mahupun yang berlainan pegangannya..

Maka pencak silatku pasti akan kelihatan sumbang dari sebelumnya...madah bicaraku juga akan kedengaran berbeza bunyinya dari sebelumnya,tapi demi PEJUANGAN ANAK CUCU MELAYU yang  WAJIB aku lakukan,maka aku rela dicerca...aku sanggup dihina...asal bangsaku tidak diperlekehkan...asal bangsaku tidak diperkotak katikan.

KADANG KADANG ADA PERKARA YANG KITA TIDAK PERLU HEBUHKAN DEMI SURVIVAL BANGSA KITA.TIDAK MENGHEBUHKANNYA TIDAK BEERTI PEMIMPIN TIDAK MELAKUKANNYA....TIDAK MENGHEBUHKANNYA BUKAN BEERTI HAK DAN KEPENTINGAN BANGSA TELAH DIGADAIKAN...

ALLAHU AKBAR ! 

21 comments:

Unknown said...

Kuat betul engkau berlakon untuk mencari simpati. Piraah!

maae said...

Semoga Allah SWT memberkati IKRAR anda.

Bercakap pasal ikrar, umpama nya kebanyakan, jika ada jemputan untuk kita sama-sama meraikan majlis, jawaban tersembul mulut ialah "insyaAllah..." Realiti nya satu kata-kata yang begitu berhikmah, di jadikan alasan tersirat untuk tidak akan hadir.

Penyakit jiwa kosong orang-orang melayu. Amanah bukan lagi perkara di tuntut. Saudara se Islam tiada lagi roh nya. Nampak bersatu, sebenar nya tiada ikatan. Itu kenapa perjuangan Melayu semakin hambar....

Aku Peduli Apa @ APA said...

Salam semua..
Hati hati ya yg komen pakai Anon sbb aku tgh pancing korang masuk komen kat sini utk trace ip address korang.

Aku bagitau awal agar korang tk terperangkap...gentle tk aku?

Kita nk cari siapa DALANG tukang pecah lubang.Bkn kat artikel ini saja bahkan semua komen anon yg masuk lepas ini.

Mana mau lari bhai...?

SLING SHOT said...

Steady...

Anonymous said...

Kalau camtu bro...baik lu blok je...delete ke....apa susah2 trace....

ReentryCapsule said...

Trace KEPALA BUTOH.Dah trace ko nak pecahkan kepala anak orang pulak ker?Dah macam kongsi gelap pulak nak PERAS UGUT orang.Blog Che Det yang TERSOHOR tu pun rilek jer tak ugut-ugut orang. PUKIMAK blogger otak murahan yang boleh dijual beli macam nilah yang rosakkan Melayu.PtuuuiiiHHHH..!!!!

ReentryCapsule said...

Ini blogger cakap serupa Kheling.Tarak boleh percaya punya.Jibai...!!!

Anonymous said...

bang! kalau dah ke gunong semanggol tu, bolehlah terus ke kuala gula, rasa masakan ketam kulit lembut.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Bro Reentry Capsule.
Hati jangan cepat panas bro.Mesej "trace" itu hanya untuk orang tertentu sahaja yang sama2 pegi bertapa dan melanggar pesanan guru...

Yang tak pegi Gunung Semanggol tak perlu rasa marah kerana mesej ini bukan ditujukan kepada anda.

Satu lagi bro Politik Bukan Agama jadi tiada kewajipan untuk kita menta'ati atau menyanggah.Bergantung kepada keadaan setiap individu berhak melakukan apa saja yang dia fikir betul pada dirinya...

Saya tidak terkecuali...

MegaBidaman said...

Salam brotherhood bang , mohon linkkan blog saya bidaman.blogspot.com , saya dah linkkan blog abang . TQ

Anonymous said...

Biasa la bro.kekadang nie pelayar alam maya nie ada bahasa nya biadap.mgkn dia rase diri dia hebat ler tu.sebab tu suka berbahasa kesat.mcm bro cakap itu hari ler,dia tu tak akan kemana.itu ler tahap pemikiran dia.malahan ketinggalan.yg penting bro walau kita berlainan fahaman politik pemikiran mesti advance.perbincangan mesti atas dasar kepercayaan masing masing tanpa memaki hamun.

Anonymous said...

Tu dia komen dari pejuang umporno.salam tidak alih alih kepala butoh jer.kih.kih.kih.tu pasai la ketinggalan sesaja.

ReentryCapsule said...

Macam macam la ngko blogger APA nak cover.Kalau betul pun tulis biar terang dan jelas jangan tulis sekerat-sekerat sampai orang salah faham.Dah macam secret society pulak dekat Gunung Semanggol tu.Aritu kemain lagi kerandot zakarlah,Takder Telor lah,Nak cabot dari Umno lah. Last-last U-Turn kona baring lagi.Tak paham aku.

Apa apahal pun ikut suka ko lah.

Terima Kasih

Mohon Maaf

Salam Hormat.

ReentryCapsule said...

Linkkan dengan jamban rumah kau la.Laju sikit traffic macam traffic light.

Anonymous said...

Saya agak2 setuju dgn ReentryCapsule 5.00. Simamat blogger APA ni cakap berbelit2. Samada dia confuse atau tiada jati diri.

Anonymous said...

Saya agak2 setuju dgn ReentryCapsule 5.00. Simamat blogger APA ni cakap berbelit2. Samada dia confuse atau tiada jati diri.

Aku Peduli Apa @ APA said...

Maaf Bro Reentry Capsule..
Mungkin awalnya saya tulis tak berapa jelas.Maklumlah saya ni blogger tua selalu terlepas pandang

ReentryCapsule said...

Saya pun mohon maaf kembali.

Salam Hormat.

Terima KaseeeYYYY...!!!!

Aku Peduli Apa @ APA said...

No hal Bro Reentry...
Kita dari keluarga penggiat media baru yg tk besar mana.Berselisih pendapat tu perkara biasa...0-0

Anonymous said...

Bro Apa...gua rasa baik lu bincang isu secara rasional...kita bkn nak sokong pembangkang...tp perbetulkan umno...pilihanraya 5 thn lagi bro...ini masa sesuai utk kita perbetulkan umno...skrg nie tindakan kjaan amat d kesali..naik minyak...harga rumah naik ikut suka...menteri bg ulasan cam budak tadika...sedih bro...harga barangan harian naik....kita cuma x sokong dato sri najib..bukan makna kita x sokong umno...sekian

Unknown said...

ALHAMDULILLAH... Saya tabik dan kagum dengan Tuan, sememangnya masih ramai lagi Insan Melayu Islam yang sayangkan bangsa dan agamanya, termasuk Tuan.
Saya baru menceburkan diri dengan Blog, jadi saya perlu banyak belajar, perlukan bimbingan dan sokongan Tuan serta Blogers Melayu Islam yang lain supaya kita sama-sama dapat mempertahankan san merperkasakan Hak dan Kepentingan Melayu Islam di Tanah Melayu ini. TK
(KUMIM : Kami Ummah Melayu Islam Malaysia)

http://empayarkumim.blogspot.com/

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts