"Nak kritik Nazri ukur baju dalam bini aku dulu"...@Khairykj


Tajuk kat atas bukan KJ yang kata tapi sengaja aku tambah serbuk bagi sedap sikit bunyi dia.Bercakap dengan orang "bijak pandai" lulusan Oxford macam Khairy Jamaluddin ini bahasa nak kena betul.nak kena sopan.Ini aku kira ayat paling sopan yang boleh aku fikirkan bagi menyampaikan maksud KJ berhubung krtikan terhadap Nazri.Kalau bahasa yang aku guna untuk "Babah Dollah" dia mungkin lagi brutal..he he he.


Apapun sebenarnya KJ cakap macam kat bawah ini dan jawapan aku yang warna merah..

KJ : "Mereka yang mengkritik Nazri juga perlu "mengukur baju di badan sendiri"

Halo mangkuk,sebab dah ukulah aku kritik.Lu ingat lu sapa loyer,injineer (pinjam dialoq Ibu Mertuaku),tuhan?Lu dan Nazri cuma "menteri bodoh" yang kena balun siang malam dengan blogger lulusan MCE macam aku aje...lu boleh buat apa?Nak saman?Saman lah...

KJ : "Individu yang mengkritik Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz kerana melantik anaknya sebagai pegawai khas perlu melihat diri mereka sendiri terlebih dahulu.."

Tak perlu nak lihat lihat tok nenek bagai sebelum nak membalun kau ke atau siapa saja "pemimpin yang diangkat oleh rakyat".Ko je yang muka tak malu dibalun bertahun tahun tapi duk masih melekat kat situ sebab gila kuasa.Kalau orang lain dah lama blah.Ada baik ko cari kolam kumbahan Indah Water kat mana mana buat rendam diri,kot kot suey ko tu hilang...

Dah puas hati dengan jawapan aku itu?

Respect is earned, not given


4 comments:

QalamQabut said...

Aku peduli apa! Aku nak maki hamun Menteri Mulut Cenonot aku punya pasal ler...

Elok terajang saja si Nazri ni keluar dari kabinet. Kalau terpelanting hingga keluar UMNO pun lagi baik. Orang Melayu yang angkuh, bongkak dan sombong ni nak buat kawan pun tak boleh, apalagi nak dibiarkan jadi menteri. Budaya apa yang dia nak bawak dengan cakap yang kurang ajar macam tu.

Dia ingat datuk Nedim punya kementerian ke yang dia pegang sekarang ni? Jaga Pelancongan dan Kebudayaan besar sangat ke hingga asyik tegur sana kritik sini sampai arahan Sultan Johor yang jadi Ketua Agama pun nak dipertikainya. Yang anak dia perangai tak senonoh tu tak nampak pulak, bagi lagi peluang untuk rosakkan gen y.

Dia ni dah melampau2 hingga malukan bangsa Melayu dan agama Islam sendiri. Jangan biarkan dia bergayut di MOTAC lama2!

MamuDey said...

Kan Nazri dah kata yang tang Islam ni dia tak pandai. Jadi jangan nak salahkan PAS kalau diorang kata dia ni jauh dari Islam. Kalau tak pandai tu maksudnya jauh dari pandai kan?? Jadi tak pandai Islam tu sama juga jauh dari Islam....ikut kapla aku yang benak ni jer.

War Lead said...

Perjuangan Masih Belum Selesai!!

selagi ada hamlau hamlau yang merosakkan UMNO dari dalam!

saffron rice said...

Menteri pelancongan dan menteri pelacuran mcm sama je sebutan dia ,,
Nak tanya sikit sama ke kerja kedua2 menteri ni.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts