Memang tak masuk akal dan konfom terencat akal pencacai Umno ini @NajibRazak


DS Najib diMALUkan oleh 'CAI-CAI' UMNO kerana ALASAN TIDAK masuk AKAL untuk pemilihan UMNO 2013?




ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Ada tak mana-mana 'PAK KADOK' ditepi JALAN yang BERANI nak menCABAR PRESIDEN dan Timbalan PRESIDEN UMNO pada pemilihan UMNO nanti? Rasanya mereka akan berFIKIR 10 RIBU kali sebelum berbuat demikian.. Begitu jugak dalam UMNO HARI ini ada ke 'PAK KADOK' di mana-mana CAWANGAN atau BAHAGIAN yang meRASAkan mereka mampu menCABAR keDUA-DUA JAWATAN ini? Ada? Kalau tak ada, kenapa RAMAI pulak 'CAI-CAI' UMNO yang begitu mengGELABAH di peringkat perHUBUNGan NEGERI yang TIDAK MAHU ada perTANDINGan JAWATAN? Yang KELAKARnya tuh, ALASAN para 'CAI-CAI' ini ialah seperti berikut.. ->KLIK<-

"Perlu dikekalkan bagi memperkukuh dan menarik sokongan orang Melayu kepada parti"

KAH!KAH!KAH! Apa dah jadik dengan UMNO? Macam ini ke CARA untuk UMNO nak menarik SOKONGan UMAT Melayu/ISLAM kepada PARTI ini? Kita terTANYA-TANYA adakah DS Najib dan TS Muhyiddin memantau setiap PATAH perKATAan dalam ALASAN yang diKEMUKAkan oleh para 'CAI-CAI' di setiap perHUBUNGan NEGERI? ALASAN seperti yang diNYATAkan di atas hanya menunjukkan keDUNGUan para PEMIMPIN UMNO dan mengGAMBARkan kePIMPINan UMNO begitu 'CHICKEN' untuk mengHADAPi pemilihan PARTI sendiri.. Kalau ini pun PEMIMPIN UMNO dah KECUT, bolehkah RAKYAT diYAKINkan UMNO ini mampu memBELA UMAT Melayu/ISLAM?

Anda tentu INGAT 'JANJI diTEPATi' DS Najib seWAKTU diTABALkan sebagai PRESIDEN UMNO semasa pemilihan terAKHIR pada TAHUN 2009 dahulu? KATAnya,

* 146,500 anggota peringkat akar umbi akan memilih secara langsung pucuk pimpinan parti berbanding 2,500 orang perwakilan sahaja sebelum ini. Mereka juga akan memilih langsung pimpinan di bahagian masing-masing.

* Hapusnya sistem kuota yang sekali gus membuka ruang seluas-luasnya kepada anggota untuk bertanding dengan syarat minimum bagi pertandingan mana-mana jawatan Majlis Tertinggi ialah pernah memegang jawatan Anggota Majlis Tertinggi atau Anggota Jawatankuasa (AJK) bahagian selama satu penggal.

* Syarat untuk bertanding AJK bahagian ialah telah menjadi anggota parti selama tiga tahun

Jadik, pemilihan UMNO kali ini sepatutnya lebih TELUS dan diLIHAT mampu mengHALANG GEJALA POLITIK WANG seperti yang berlaku pada TAHUN 2009.. Perlu ke diUNGKIT lagi bagaimana penCALONan untuk JAWATAN KETUA Pemuda UMNO pada TAHUN 2009 menyaksikan CALON yang mendapat penCALONan paling SEDIKIT meMENANGi JAWATAN tersebut kerana kePANDAIannya menabur DUIT kepada para perWAKILan di PWTC? Apabila DS Najib mengUMUMkan 'JANJI'nya seperti di atas, kenapa pulak ada 'CAI-CAI' di peringkat perHUBUNGan NEGERI yang berIYA-IYA memBANTAH untuk mengHALANG perLAKSANAannya? HE!HE!HE!

JAWATAN PRESIDEN UMNO seINGAT kitalah hanya pernah diTANDINGi semasa DATO Onn meLETAK JAWATAN, allahyarham TUN Hussein ONN meLAWAN HJ Sulaiman PALESTIN dan TUN Dr. Mahathir diTENTANG oleh TENGKU Razaleigh.. Memang tak diNAFIkan bahawa perTANDINGan JAWATAN ini mungkin akan mengAKIBATkan perPECAHan dalam UMNO.. Namun demikian, itu SEMUAnya terLETAK kepada ahli-ahli UMNO sendiri yang menCORAKkan PEMIMPIN bagaimana yang mereka MAHUkan.. UMNO bukannya sebuah KONGLOMERAT yang mana semakin TINGGI sesuatu JAWATAN, semakin MAHAL GAJI yang terpaksa diBAYAR!

IRONInya, para 'CAI-CAI' di peringkat perHUBUNGan NEGERI yang TIDAK MAHUkan JAWATAN ini diperTANDINGkan selalunya akan menDESAK agar JAWATAN KETUA Pemuda UMNO jugak TIDAK diperTANDINGkan? Kenapa agaknya? JAWATAN KETUA Pemuda UMNO itu seTARAF ke dengan JAWATAN PRESIDEN UMNO? KAH!KAH!KAH!

Sebelum ini dah SEBUTkan tentang PERIHAL periLAKU BURUK mereka ini.. ->KLIK<-




Tak SANGKA pulak 'POSTING' kita sebelum ini menyaksikan 'HIT' paling TINGGI pernah diREKODkan dalam BLOG ini.. Nak buat macam mana kalau UMNO sendiri menJANJIkan untuk menyediakan PEMIMPIN yang BERSIH tetapi apabila HAK untuk memilih diNAFIkan, bolehkah PEMIMPIN yang BERSIH itu disediakan oleh UMNO? Ini meMALUkan DS Najib nih?

Wallahualam..

0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts