DS Rosmah...


Assalamualaikum wrb wth. dan Selamat Sejahtera. 

Saya mendengar dan mengetahui bahawa Sdra Hew Kuan Yew ada mendoakan agar saya diserang sakit jantung dan segera menemui ajal. Saya memaafkan tindakan beliau dan percaya ia dilakukan dibawah sedar. Bagi saya, saya akan sentiasa mendoakan Sdra Hew Kuan Yew sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan kerahmatan hidup agar beliau dapat terus menikmati kesejahteraan hidup aman dan damai di bumi bertuah Malaysia. 

Salam -Datin Seri Rosmah Mansor

Perkara yang paling susah dan agak mustahil untuk dilakukan KITA sebagai manusia biasa adalah MEMAAFKAN orang yang telah menganiaya kita atau melakukan sesuatu keburukan terhadap diri kita dan keluarga kita,dan FITRAH kita sebagai manusia biasa memang begitulah reaksi kita terhadap mereka yang sebegini.Tapi andaikata kita mampu memaafkan apatahlagi mendoakan kesejahteraan terhadap orang yang menganiaya kita ianya satu sikap terpuji yang bukan mampu dilakukan oleh semua orang.


Begitulah yang dilakukan oleh DS Rosmah Mansur terhadap seekur BABI berbadankan manusia bernama HEW KUAN YEW (nak macam bunyi Lee Kuan Yew) yang semalam telah mencetuskan kemarahan orang Melayu bila mendoakan agar DS Rosmah mati diserang sakit jantung ketika/jika bermain badminton.Cinabeng sekor ini lebih hina dari seekur BABI kerana berbadankan manusia,kerana jika dia benar benar seekur BABI dia tidak akan mengeluarkan kata kata penghinaan begitu.

Pun begitu,kita bangga dengan keperibadian tinggi yang ditunjukan DS Rosmah terhadap BABI sekor ni.

SYABAS DATIN SERI

0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts