MIMOS..MIROS aku peduli apa...


Nota : Artikel sebelum ini aku nak tulis MIROS tapi tertulis MIMOS.Sebab dalam otak memang nak pick up artikel Malay Rights SINI tentang MIMOS.Kah kah kah...

MIMOS - Renovation For Life Terus Pinggirkan Anak Melayu

Selepas satu persatu pekara yang berbangkit dinyatakan dalam isu MIMOS Bhd Syarikat milik Kerajaan diulas. Pihak MIMOS Bhd dikhabarkan bertindak dengan menutup akses bagi melayari blog ini diseluruh kawasan milik MIMOS Bhd. Para pekerja MIMOS pula dilaporkan diberi amaran untuk tidak menyalurkan sebarang maklumat berkaitan apa sahaja isu didalam MIMOS Bhd. Segala galanya sudah dikawal dan paling menarik apabila anak Melayu tempatan yang bekerja di MIMOS Bhd yang menjadi perhatian pihak atasan MIMOS Bhd yang dilihat sebagai musuh dalam selimut dalam pendedahan MIMOS Bhd.

Realitinya pihak atasan MIMOS Bhd masih lagi meneruskan agenda mereka yang hanya pandai membazirkan wang rakyat dengan mengambil pekerja asing dari India dan Sri Langka berbanding dengan anak tempatan terutama bangsa Melayu. Dasar MIMOS Bhd yang dilihat lebih mementingkan pekerja India dan Sri Langka ini telah menutup peluang anak Melayu untuk pergi jauh dalam bidang IT yang ada di MIMOS Bhd.

Dimana lagi harapan anak Melayu untuk maju ke hadapan jika dalam negara sendiri Syarikat milik Kerajaan seperti MIMOS Bhd ini mengamalkan dasar meminggirkan pekerja Melayu? Adakah kehebatan warganegara India dan Sri Langka tidak dapat disaingi oleh anak Melayu? Jika MIMOS Bhd sudah tidak yakin lagi dengan potensi anak Melayu adalah lebih baik untuk Dato Abdul Wahab MIMOS Bhd serah tugas yang beliau jawat kepada India bernama "Raj" yang juga dikenali oleh pekerja MIMOS sebagai "KING RAJ".

Bahasa yang kasar saya gunakan "Keling Paria telah meguasai MIMOS Bhd Sehinggakan Abdul Wahab menikus bagaikan telornya dicengkam oleh Keling Paria"


Salah seorang pekerja MIMOS Bhd mencadangkan:

1. Kenapa import banyak foreigner ? India, pakistan, iran dan seangkatan dengannya ? Apa depa buat, mana outcome? Who is the third party getting this money?

2. Boleh share mana satu product dah market ?

3. High level 80% dari motorola located dalam very nice room ? Nape orang lama no value ke ? Boleh suruh sprm dtg periksa sendiri dan check profile. Those come from other company or orgnisation hard to survive since using kronism ? 

4. Not perform also can promoted ? Ini berdasarkan maklumat yg di kongsikan ? 

I proposed mimos convert to institute or university and lead by academician not by puppet that very low education and mentality ..

Harap lah Dato Sri Najib Razak melihat pekara ini, SPRM juga sudah tidak boleh diharap dan yang akan terus menjadi mangsa adalah anak Melayu sendiri.

- Malay Rights

0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts