Kemasukan Mukriz mengubah segala peraturan permainan....


Kenyataan Mukriz Mahathir turut menawarkan diri siang tadi bagi jawatan Naib Presiden dalam pemilihan kali ini menjawap segala teki teki yang bermain difikiran ramai ahli Umno terutama 3 orang penyandang jawatan yang ada hari ini.Dengan kenyataan resmi yang dilakukan beliau semua "strategi permainan" untuk jawatan Naib Presiden kini berubah wajah atau kalau boleh aku kata sebagai...berubah peraturannya.


Sejak dua bulan lalu aku memerhati dengan penuh minat akan perkembangan ini dan bila ianya benar benar terjadi hari ini aku berani katakan hanya SEORANG SAHAJA dari 3 orang Naib Presiden yang ada hari ini akan kekal dikerusinya.Manakala 2 orang lagi pasti akan duduk dibawah bersama "perwakilan bahagian" yang lain dalam Perhimpunan Agung Umno 2013 Disember nanti.

Siapa yang bakal kekal dan siapa pula yang akan turun meninggalkan pentas MKT di Dewan Merdeka nanti,tak perlulah aku nyatakan secara tepat disini.Kalau ini adalah benar benar "game-plan" yang telah dipersetujui oleh semua pihak dalam agenda "meremajakan" Umno maka akan ada lagi yang bakal berputih mata tidak dapat menjadi "Presiden Umno dan Perdana Menteri Termuda" dal.am sejarah Malaysia moden...he he he.

THE GAME IS GETTING MORE MORE INTERESTING BY DAY...


9 comments:

Anonymous said...



Sudah sampai masa untuk pasukan baru diberi mandat untuk memimpin.

Kepada anak bangsawan yang terbukti tak berkesan dan gagal menjalankan tugas walaupun kerap kali diberi peluang pegang jawatan penting kerajaan, terima kasih, mohon jasa baik berehat satu term, clear otak sikit dan kurangkan langsi.

Anonymous said...

Tiga naib presiden,Mukhriz,Zahid.,Ali,betul tak??

Anak Kota said...

semuanya aku suka..DS Najib..kecuali KJ...tapi lagi celaka aku bencikan PEMANDU.

Quantum Metal Consultant said...

Mukhriz, shafie, zahid..

LEBAI KECUT said...

MUKHRIZ, WALAUPUN SUDAH MENJADI MB SEHARUSNYA PERFORM DULU BARU BERTANDING NAIB PRESIDENT. ATAU SEKURANG2 CUMA TANDING AHLI mAJLIS TERTINGGI.

Pe'ah said...

Lobai kocut,

Apo hal nak tahan-tahan pulak, bia la dio betanding. Kok dio kalah dio yang tanggung sendiri - bukan kaw, bukan sesapo dari rombau ko mano ko. Apo, ado ko tolo sesapo yg dah kocut dongar mukriz nak betanding ni?

Anonymous said...

KJ telah membuktikan bahawa dia yg layak memimpin pemuda.hidup KJ.you're the best.

Anonymous said...

bagi aku yg berusia 30tahun ni.. aku lebih yakin dgn khairy.. dia sangat agresif dan menunjukkan kesungguhan.. dulu2 masa paklah tu dulu punya cerita... tetapi khairy hari ini sangat berbakat, berani dan matang.. adios

Anonymous said...

Aku sokong Mukhriz dan Syed Rosli Syed Harman Jamalullail lain kecuali KJ. Memang aku merasa cukup insaf kerana pernah menolong KJ semasa pertandingan KP dulu.

Wasted!

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts