Dah tiba masanya @NajibRazak jadi "pemandu" sendiri....


Kan cantik kalau Najib pandu sendiri sambil sesekali
minta tip dari "orang lama" kat sebelah tu...

Telah terlalu banyak diperkatakan rakyat terutama sekali komuniti bloggers tentang PEMANDU yang menjadi "ketaksuban" Perdana Menteri kita selama ini.Dari berbagai akronim ETP,GTP,NKRA dan ntah apalagi dari mangkuk "sup alphabet" yang dah sampai rakyat tak boleh nak hafal,sehinggalah kepada "langkah dan tindakan sumbang" kerajaan yang dikatakan berpandu kepada NASIHAT yang diterima dari sekumpulan mangkuk mangkuk hayun berbagai agenda sulit ini.


Perpatah orang putih Amerika ada berkata..."Tak tumbuh tak melata,tak sungguh takkan sampai hari hari orang kata.."

Jadi Perdana Menteri Orang Melayu ini kenalah dengar apa rakyat kata walaupun belum pasti dia akan bersetuju untuk melakukan sesuatu...

Bayangkanlah kerajaan yang dipimpin oleh orang Melayu dan berPerdana Menterikan orang Melayu dikawal oleh PEMANDU yang rata rata dikawal oleh ORANG BUKAN MELAYU (17 orang Cina atau separuh Cina dan hanya 6 orang yang Melayu atau tak berapa nak Melayu kalau ikut pendedahan blogger The Unspinner dan OTB).Kepalanya Idris Jala (yang nama macam Melayu tapi bukan Melayu dan beragama Kristian) walaupun yang dikatakan "penuh berkuasa" adalah Omar Mustapa Ong yang hanya tahu bawa "ong" untuk diri dia sendiri dan meninggalkan "suey" untuk kita semua.

PEMANDU ini pula kalau ada orang Melayu pun bukan senonoh sangat perangai mereka.Ada yang jenis lepas matahari terbenam jalan pun tak berapa nak lurus sebab kepala dah ting-tong perut pula dah dipenuhi ARAK.Maka kalau terserempak tengah malam dengan Minah ini dalam keadaan separuh sedar(mabuk) tak banyak bezanya dengan JALANG yang setiap malam berpeleseran di Jalan Bukit Bintang mencari pelanggan.Spesis macam inilah agaknya yang saban waktu duk bagi nasihat kat Perdana Menteri Orang Melayu kita.Sebab itulah agaknya Perkasa Orang Melayu dah mula nak jadi Pekasam ketika ini.

Budaya guna PUNASIHAT 25% ini Paklah lah yang jadi pencetusnya dengan mengenalkan BUDAK TINGKAT 4 yang dikepalai "Menantu Babah".Semua ahlinya "budak berhingus " tapi punya selera dan nafsu besar bila berbicara tentang KUASA,sehingga berani nak mengangkat "kepala" mereka untuk jadi Perdana Menteri sebelum mencecah umur 40 tahun.Begitulah RIAK nya mereka memikirkan Fa So La Tido akan memerintah berpuluh tahun macam Tun Mahathir.Tapi KUASA ALLAH TAALA mengatasi segala perancangan jahat manusia,belum sempat klimax Paklah mengalami "pancutan kurang matang" (premature ejaculation),maka hari ini terpaksa memakai title "Mantan Perdana Menteri" setelah dipaksa turun takhta oleh majoriti rakyat yang dah tak boleh tahan dengan kerenah Keluarga Penyamun ini lagi.

Maka akan tercatit dalam Sejarah Malaysia Moden bahawa...Tun Abdullah Ahmad Badawi adalah satu satunya Perdana Menteri Malaysia yang terpaksa turun tahta atas desakan rakyat.Amacam untuk pengakhiran sejarah politik Paklah yang dimulakan dengan kilauan kegemilangan dan berakhir dengan episod penghinaan..?

Hari ini era pemerintahan DS Najib Tun Abdul Razak,satu nama GAH keturunannya dalam perjuangan Melayu membangunkan negara dan rakyat amat mengharap suatu kelainan dari apa yang pernah dilalui di Era Paklah.Sepenggal telah berlalu,nampaknya tidak banyak berubah dari segi plot dan jalan ceritanya...yang berubah hanyalah para pelakonnya....

Kalau dulu kita ada Budak Tingkat 4 kini kita ada PEMANDU yang perangai dan gerak-kerja mereka tak banyak berbeza..

Kalau dulu kita ada Khairy KJ sebagai kepala segala musibah..kini Omar Ong,Idris Jala jadi pencaturnya sambil KJ mengambil peranan "feeder" ,dan kalau kita nak kaitkan dengan KRO&NIPO maka Nazir Razak "tukang sapu segalanya"...

Itu belum masuk FLOM yang dulu ada tapi kini sudah ditiadakan,dan PERMATA NEGARA yang tidak mendatangkan kilauan kepada rakyat yang ramai kecuali "the selected one".

Jadi kata peribahasa orang London....PI MAI PI MAI DUK TANG TU JUGAK.

Seingat aku selama 22 tahun pemerintahan Tun Mahathir tak ada segala bana "badan penasihat" yang perlu memberi nasihat untuk pembangunan dan kesejahteraan negara.Kita ada Economic Planning Unit (EPU) dan badan badan lain dalam kerajaan yang mengawalselia segala aspek mengenai pentadbiran negara.

Ada masaalah...???

Tak ada kan?

Bahkan kehidupan waktu itu lebih makmur,tenteram dan aman jika nak dibandingkan dengan hari ini diera dua PERDANA MENTERI DENGAN PUNAHSIHAT,CON-SULTAN DAN CON-SETAN mereka.


Jadi suka aku menasihatkan Najib Razak,baliklah semula kepangkal jalan bila anda telah disesatkan oleh PEMANDU yang anda percayai selama ini.Rampas balik steering bas itu agar PEMANDU anda tak bawa kita semua masuk gaung macam Tragedi Genting Highland yang dah beberapa kali berlaku.

ANDA MOHD NAJIB,WARIS KEPADA ALMARHUM TUN ABDUL RAZAK SILA PANDU BAS KAMI INI SENDIRI.

Dan jika anda tidak yakin minta Bekas Pemandu Tun Mahathir memberi anda tunjuk ajar bagaimana untuk memandu secara berhemah.

3 comments:

Anonymous said...

A good leader to lead a country, like a PM, must have strong vision and determination to fulfill the vision. The leader leads, while the rest of the cabinet members and civil servant to support, implement and deliver the leader visions. This happened during Tun Mahathir era and other PM before him. During Pak Lah time, there was only rhetoric and drive by 4th Floor boys. There was no vision. Now, again, we heard too many drives but yet the vision was not very clear. The so-called vision generated by the group appointed by the PM, ie PEMANDU. The drive, by PEMANDU and the butch Cassidy group - the Pemandu, much academic. The PM plays rhetoric by parroting what Pemandu has designed. No feel, no soul!!! That's why as rakyat I still have not feel the Ommph!!! that I used to have during Tun M era. Going back to the earlier statement, a leader MUST have vision, commitment to drive and deliver his vision....NOT other people designed-very academic-visions. Sad to say, Rosmah has a much better and clear vision of what she wants to do and achieve. Guess the Pemandu can't influence Rosmah away from her own vision.

Anonymous said...

Aku ada terbaca pepatah cina mengatakan

"A wise man make his own decision but an ignorant man follows public opinion"

dan masalaahnya...itulah Najib

Anonymous said...

PEMANDU@PEMANDUL JALANG BOTOL TODI..!! najib senyum merah bibir bila dinasihat punaisihat tinggalan menantu babah. .samdol dodol dolah tidor lena dan kery sengaja "TERLANGGAR" anak babah masa nak "TACKLE"nori dulu ,adalah musibat kepada semua masalah negara sekarang...sekian harap pelingkup TTTrrrimmma kaseyyyyy.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts