Hukuman Mati Atau Penjara Seumur Hidup?Semangat Melayu sudah layu..?


Cinabeng yang menghina Agama Islam dan Melayu dan Raja Melayu masih boleh bebas kesana kemari.Kalau ditahan reman pun hanya menunggu masa saja untuk dibebaskan bila Kerajaan Pimpinan Melayu akan tunduk pada desakan Pembangkang dan NGO mereka..tunggu dan lihat nanti.

< Baca Lagi...>

Bila orang Melayu dah tak boleh tahan dengan penghinaan demi penghinaan oleh bangsa Cinabeng ini maka muncul lah kumpulan 4 Anak Muda Melayu yang melakukan tindakan diluar batasan Undang Undang hanya kerana mereka dah tak boleh tahan.Ramai Melayu yang merasakan sentimen yang serupa tapi tidak ramai yang berani kehadapan membela sapertimana yang dilakukan oleh 4 orang anak muda ini.Ramai yang masih mengharapkan Kerajaan Pimpinan Melayu ini dapat melakukan tindakan sewajarnya mengheret PENGHINA PENGHINA SIAL ini kemuka pengadilan.



Hari ini 4 Anak Muda Melayu ini berhadapan dengan hukuman mati atau penjara seumur hidup atas tindakan BODOH mereka melakukan Undang Undang Rimba mereka bila undang undang negara yang wujud lesu untuk menangani gejala PENGHINAAN yang semakin menjadi jadi dalam era kelemahan kuasa politik orang Melayu akibat perpecahan sesama sendiri.

Dimanakah MELAYU yang lain?

Cukup kah hanya sekadar melihat dan membiarkan nasib 4 anak muda ini berlalu begitu sahaja atau kita akan berkata "Berani buat beranilah tanggung.." ?

MELAYU OH MELAYU....sudah makin layu dan dilayukan.



Utusan Malaysia

SHAH ALAM 22 Julai - Empat lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan menculik penganggur, Ng Mun Tatt bagi mendapatkan wang tebusan RM3,000 di sebuah restoran di Taman Sri Muda di sini minggu lalu.

Mohamad Asri Mohamad Jamil, 22, Mohd. Mazli Sazeli, 26, Zulkarnain Abdul Rahman, 29, dan Agus Hariyanto Mahmod Hosen, 27, mengangguk faham setelah pertuduhan dibacakan kepada mereka oleh jurubahasa di hadapan Majistret Nurul Syahida Zainal.

Tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada keempat-empat tertuduh.

Mereka bakal menghadapi hukuman mati atau penjara seumur hidup dan jika tidak dihukum mati boleh dikenakan sebatan setelah didakwa mengikut Seksyen 3 Akta Penculikan 1961 yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan.

Berdasarkan pertuduhan, keempat-empat lelaki itu didakwa bersama dua lagi yang masih bebas dengan niat bersama telah menahan Mun Tatt, 21, dengan maksud untuk mendapatkan wang tebusan RM3,000.

Mohamad Asri yang bekerja sebagai juruteknik; Mohd. Mazli, jurulatih tomoi; Zulkarnain, penyelenggara bangunan, dan Agus Hariyanto yang berniaga didakwa melakukan perbuatan itu di Restoran Muneer, No. 1 Jalan Merdu 25/119 Seksyen 25, Taman Sri Muda di sini kira-kira pukul 4.30 pagi, 15 Julai lalu.

Pendakwaan dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya, Siti Rohaida Che Hamid manakala kesemua tertuduh diwakili peguam-peguam Ridha Abdah Subri dan Shaharudin Ali.

Pada prosiding hari ini, Siti Rohaida memohon tempoh sebulan untuk tarikh sebutan bagi mendapatkan arahan lanjut Jabatan Peguam Negara.

Namun Ridha Abdah membantah dan memohon tarikh itu dipercepatkan dengan alasan kes berkenaan melibatkan kepentingan awam dan siasatan telah selesai seterusnya membolehkan kes itu dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.

Nurul Syahida menetapkan 16 Ogos ini untuk sebutan semula kes.

Sebelum itu, Shaharudin memohon mahkamah membenarkan seorang pegawai perubatan kerajaan melakukan pemeriksaan perubatan terhadap kesemua tertuduh.

Katanya, beliau telah mendapat arahan itu daripada keluarga para tertuduh berkenaan namun Nurul Syahida hanya membenarkan tertuduh kedua dan keempat menerima rawatan itu setelah mereka berdua mengaku mengalami kecederaan.

Sementara itu, keempat-empat tertuduh sempat melaungkan takbir sebelum dibawa keluar anggota polis dari mahkamah tersebut.

Mereka ditahan pada 16 Julai lalu di Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Ampang dan Kampung Medan, Petaling Jaya, sehari selepas kejadian tersebut.

Menurut laporan akhbar, kejadian culik itu dikaitkan dengan pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang didakwa memuat naik gambar dengan komen Selamat Berbuka Puasa (dengan Bak Kut Teh...wangi, enak, menyelerakan!) mengandungi logo halal dalam laman Facebook mereka iaitu "Alvin and Vivian-Alvivi" di pautan https://www.facebook.com/alvivi.swingers.

Ketika kejadian Mun Tatt sedang makan bersama teman wanitanya di sebuah restoran di Taman Seri Muda sebelum diculik sekumpulan lelaki menaiki sebuah kereta Toyota Alphard.

3 comments:

Ricesaffron@gmail.com said...

Kalau bangsa asing dah mampus pun masih dapat pembelaan,, contoh kelin pariah yg mampus dalam jail keluarga siap dapat duit papasan beratus ribi,,
Melayu pukul cina blh sabit hukuman mati...
Bro klu lu nak dengar cerita pasal undang2 malaysia gua ada cerita blh share,,, org melayu buat report org yg buat repot kena tahan,,, bukti pun gua ada

Aku Peduli Apa @ APA said...

Assalam Bro Saffron Rice.
Boleh saja.Harap kirimkan pada gua at azmiapa@gmail.com

Nanti gua share kat sini...

Anonymous said...

Bro azmi..xkn xde orng2 melayu yg ade pengaruh nk backup dorang ni..pahal cina cibai tu kne jail je..bdk kita plak hukum mati..sial bebenor..

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts