Blogger Aspan kata.."Keputusan pilihanraya ke 13 baru-baru ini adalah yang terbaik untuk rakyat kita kerana ia pasti dan wajib datangnya dari Allah swt."


Realiti yang bukan realiti...

Semenjak dua menjak ini aku melihat tulisan dan garapan blogger Aspan Alias saperti meluahkan kekecewaannya terhadap kepimpinan Pakatan Rakyat dan tidak terkecuali SANDIWARA yang dimainkan Anwar Ibrahim dan @NajibRazak sebelum dan selepas PRU13 saperti yang didedahkan Yusuf Kala sebelum ini.Hari ini hebuh pula khabar angin yang mengatakan  satu pertemuan diantara @NajibRazak dan Anwar Ibrahim bakal berlaku di Jakarta untuk membincangkan "kedudukan Najib dalam menghadapi pemilihan Umno".Jadah apa yang @NajibRazak terpaksa mengadap Anwar untuk mengetahui tentang masa depan politik dia yang dikatakan bakal tumbang macamana tumbangnya Menara Pemancar di Bangunan Umno Pulau Pinang?

Apa pun saperti yang aku selalu kata...Politik Malaysia ini macam satu filem cereka yang dikeluarkan oleh satu Production House dimana pelakon,watak,skripnya ditentukan oleh  "The Producer".Mana mungkin yang bekerja dalam Production House itu tidak bekerjasama untuk menjayakan filem cereka ini yang akhirnya membawa keuntungan kepada mereka semua?

Jadi anda sebagai PENONTON ada 2 pilihan...

Pilihan satu...keluar duit beli tiket masuk Ciniplex menangis bengkak bengkak mata kerana filem cereka (temberang) itu berjaya menyentuh perasaan anda.

Atau...

Pilihan dua...tonton filem cereka yang sama secara percuma di Youtube,tak perlu keluar duit,tak perlu menangis bengkak bengkak mata....sebab anda tahu ianya hanya "cereka" tapi tetap kena tonton untuk mengetahui setiap lakonanan pelakonnya..

Terpulang pada anda untuk mentafsirkan apa yang aku katakan diatas dan anda boleh memilih untuk berada dalam Pilihan Satu atau Pilihan Dua.Sementara itu baca 3 artikel penuh tersirat Aspan Alias selepas PRU13....


Yang kaya dan berjaya akhirnya "The Producer" dan "Para Pelakon"..
Penonton yang kena "membayar" untuk menonton sebuah "pembohongan"...
Kah Kah Kah

http://aspanaliasnet.blogspot.com/2013/06/pru13-apa-yang-diputuskan-tuhan-itu.html

http://aspanaliasnet.blogspot.com/2013/06/parang-bengkok-gunanya-hanya-untuk.html

http://aspanaliasnet.blogspot.com/2013/06/laungan-perjuangan-untuk-berbilang-kaum.html



2 comments:

Anonymous said...

If some one wishes expert view concerning blogging and site-building after that i suggest him/her to go to
see this webpage, Keep up the good job.

My web blog: How to Earn Money While Unemployed

Aku Peduli Apa @ APA said...

Anon 10:28pm.
Terima kasih,gua ni cuma blogger tua yang bukan reti apa sangat pun.Tapi gua berani mencuba sesuatu yang baru dan cuba lari dari kebiasaan...

Terima kasih bro/sis

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts