Antara Bukti Penglibatan Anwar Dalam Kes Ceroboh Lahad Datu?


Mungkinkah?

Sumber : TuaranTv.com

Before, aku ada buat entri tentang Dalang Disebalik Pencerobohan Di Lahad Datu.. Dalangnya telah pun dikenalpasti, sekarang antara percaya atau tidak itu terpulang dengan pilihan masing-masing..

Cuma bagi aku, aku tak akan dapat duduk senang selagi tak dapat cari jawapan.. So benda ni memang dah menghantui pikiran aku sejak hari pertama pencerobohan sehinggalah beberapa malam sebelum aku publish previous entry pasal en DALANG ni.. And latest yang aku dapat dari beberapa blog yang mendedahkan bukti atas dakwaan ini..

Malaysian security forces have surrounded about 100 armed men believed to be from a breakaway rebel faction in the southern Philippines, Malaysian police and a government official said on Thursday, but a Philippine official said they were unarmed Filipinos who had been promised land. - Reuters, Thu Feb 14, 2013 4:20am ESTMacam yang aku highlight dalam petikan tu, HAD BEEN PROMISED LAND.. So, pencerobohan ni memang sesuatu yang dirancang or what? Konspirasi? My answer is YES.. Tapi siapa pula man behind the scenes yang menjanjikan tanah kepada penceroboh ni?




Mungkin kan?..

Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues. - Reuters, Thu Feb 14, 2013 4:20am ESTDengan laporan akhbar Reuters ni, jelas kemasukan penceroboh ni ke Lahad Datu adalah untuk memenuhi undangan " seseorang " atas urusan yang belum selesai antara mereka.. Cuma mungkin lawatan itu terlalu awal dari tarikh yang " dijanjikan ", atau mungkin lawatan pada waktu yang tepat tapi dapat dihidu oleh Pihak Berkuasa..

Berkenaan " memenuhi undangan " atau " atas jemputan ".. Mungkin juga ada benarnya seperti yang dilaporkan dalam akhbar tempatan New Sabah Times bertarikh 18 Februari 2013.




Begitu juga dengan laporan akhbar The Manila Times yang bertarikh 16 Februari 2013, turut mengaitkan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat dengan kes pencerobohan ini..




DSAI mungkin boleh menafikan tentang penglibatannya kerana kelihatan agak sibuk dengan kempennya di SABAH.. Jalan terbaik adalah menghantar wakil ke sana untuk urusan " kemasukan tetamu " ke Lahad Datu.. Dan calon yang paling sesuai untuk " melaksanakan misi " ini adalah Timbalannya dalam Pakatan Rakyat..




Menurut hemat aku, ini hanya sebahagian dari pendedahan. Mungkin saja terdapat bukti-bukti lain yang masih gagal ditemui. Antara percaya atau tidak, itu terpulang kepada individu yang membaca..

Antara blog lain yang turut mendedahkan bukti ini : ( 01 ) CelahGelegar.blogspot , ( 02 ) DKM Sabah , ( 03 ) Blog Musram , ( 04 ) Mr Kinabalu Boy

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts