Apakata kerajaan serah MAS kepada Dr Azizan Osman? @NajibRazak


SYARIKAT penerbangan Malaysia Airlines (MAS) mencatatkan kerugian RM1.174 bilion sepanjang tahun lalu, iaitu hampir tiga kali ganda lebih tinggi berbanding kerugian RM433 juta dicatatkannya pada 2012.

Kerugian itu direkodkan di sebalik peningkatan pendapatan kasar sebanyak 36 peratus iaitu RM254 juta bagi tempoh 12 bulan berakhir 31 Disember 2013 berbanding RM187 juta pada akhir 2012.

"Bagaimanapun, pendapatan bersih selepas cukai merosot akibat penyusutan nilai lebih tinggi serta kerugian pertukaran mata wang asing," menurut MAS dalam satu kenyataan, semalam. 

Selanjutnya baca DISINI

Kat atas tu cite tak sedap yang dah biasa kita dengar tentang Sistem Penerbangan Malaysia (Mas) sejak zaman TS Tajuddin lagi dan sejak zaman suku sakat Tun Abdullah "merompak" syarikat ini semasa dia jadi Perdana Menteri dan bertambah sakit bila Tony Fernandes dan Air Asia pulak main "suap menyuap" yang menyaksikan dia sorang saja yang kenyang dan Mas terus kebuluran.Nasib baiklah kerajaan mendengar bantahan dari majoriti rakyat dan membatalkan "suap mulut Tony F" tu,kalau tidak Mas mungkin hari ini dah guarantee dalam keadaan koma.



Kat bawah ini pula cite sedap yang aku petik dari FB Dr Azizan Osman seorang pakar motivasi yang dah tak perlu aku kenalkan lagi sebab satu Malaya dah kenal siapa dia Dr Azizan ini. Secara berseluruh Dr Azizan melemparkan CABARAN/CADANGAN kepada kerajaan...

"Beri saya uruskan. Insha Allah untung RM1billion. Sebab kalau rugi RM1b mesti boleh untung RM1b."

Itu AYAT KERAMAT yang keluar dari mulut Dr Azizan Osman sendiri.Mengenali peribadi Dr Azizan aku percaya bila dia bercakap tentang sesuatu dia 100% yakin dia mampu lakukan,kalau tidak dia tidak akan bercakap,tidak macam kebanyakan pemimpin yang Cant Walk Their Talks But Talk Cock.

Jadi kepada pembuat dasar dan penguasa yang berkuasa tentang masadepan Sistem Penerbangan Malaysia...

ADA BERANI...????





0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts