@NajibRazak kata tindakan Nazri tak salah asalkan...


Kalau berpandu pada sumber kenyataan Najib dari Bernama ini yang aku faham tak salah siapa pun Menteri nak lantik tok nenek ahli keluarga mereka untuk jadi Pembantu asalkan Kerajaan tak bayar gaji dan mereka sendiri bayar gaji atau kalau pembantu tu mampu pakai Ferrari maka kerja free pun tak apa.

Bukan gitu Ah Jib Gor maksud lu?


Kalau gitu masaalah selesai dan kita tak perlu kecuh kecuh lagi.Lepas ini segala Tok Nenek Menteri boleh melantik siapa juga dikalangan ahli keluarga mereka untuk jadi pembantu asalkan jangan usik duit kerajaan.Korang cuma boleh senaraikan nama ahli ahli keluarga korang dalam Portal Resmi kementerian yang korang jadi menteri....Ah Jib Gor kata "NO HAL"...asal kerajaan tak bayar gaji.


Gua tak ingat...
Gua ke yang keluar kenyataan diatas atau PUNAHsihat gua..

Kalau korang cerdik korang tukar istilah "PEMBANTU" yang Najib guna itu kepada "TIMBALAN" maka korang juga boleh lantik ahli keluarga korang jadi Timbalan (Pembantu) Menteri pulak lepas ini asalkan "kerajaan tak bayar gaji"....

Jadi lepas ini aku sarankan Ah Jib Gor lantik adik dia Nazir Razak jadi Timbalan(Pembantu) Perdana Menteri tanpa dibayar gaji oleh kerajaan barulah lengkap kerajaan kita ini menyamai kerajaan Pakatan Rakyat yang mengamalkan NEPOTISMA DAN KRONISMA.

11 comments:

Anonymous said...

Sial punya Ah jib gor!! Si Nazri kata dia jawatan tu kepada anak dia kerana '...boys and girls tak dengar kata2 anak dia. Kalau lu sudah jadi anak menteri,duit berjuta,berkereta ferrari,company director lagi orang masih tak hormat lu punya anak something is wrong,sampai kena ambil kerja tak bergaji!! Kalau kita tengok portal kementerian Nazri,anak dia orang yang ke8 berkuasa Malaysia!! Dia juga kata jawatan tu tak official,habis apa lagi yang tak official dalam portal kementerian dia yang kita perlu tahu supaya raykat boleh tapis information di situ!!! Ini semua sebab anak dia nak mengada ngada untuk impress Nora Danish bahawa dia pun boleh tumpang layan VVIP jawatan bapa dia!!

Anonymous said...

Kalu PM marahkan Nazri nanti Nazri kata Ros tu duduk rumah masak je ke ?

IMHO, dua-dua patut resign. PERIOD.

Anonymous said...

knp soalan perkara begini berlaku .apa pemimpin skrg sdah jadi org yg tdk ber ilmuan mengurus masaalah negara memilih org yg bijak dan di percayai.
jka pemimpin atau menteri berkenaan memilih sesuka hati dia jdi kan pembantu ke curangan lebih mudah berlaku munkin lebih besar menjadi kurop.

ISA said...

Salam Raya Bro;

Rakyat Parlimen Padang Rengas memang buta perut, buta hati dan buta mata... dah tau perangai si bapak dgn si anak serupa munkee... PRU13 hari tu masih boleh bagi undi kat malaun nazri tu buat apa...???

Betul la Mahadeath kata... umno nih letak tunggul kayu pun orang pilih jugak... muakakakaka...

BAHAAUDDIN GHAZALI said...

Dasar manusia ni tak tahu Malu dengan makhluk manusia..apatah lagi dengan tuhan.
. Tahulah kalian pelaku apabila mampus nanti..
. Semakin busuk menghalalkan tindakan-tindakan mereka yg berulat
Menjadi kebencian rakyat,walhal mereka ini bukanlah Dari darah daging yang mempunyai darjat,Maruah serta agama yang tinggi..
. sewenang-wenangnya menghalalkan tindakan...memang Kau boleh gah dengan jawatan yang kau jawat sekarang..kau tak tengok orang-orang sama spesis ngan korang yang dah mampus...? Mampus kan...?begitulah jugak ngan korang nanti akan mampus dengan beban Dan tindakan yang kauorang dah lakukan...kau tanggung sendiri...pemimpin adalah amanah kepada apa yang dipimpin..bukan senang lenang mengikut kepala tengkorak sendiri..
. Semakin tua semakin menjadi-jadi..
. anak anak amanah tuhan,untuk dididik menjadi insan yang patuh kehendak tuhan..
. Korang nak tuhan jadi paesuruh korang ke..?
ingat,seingat aku tanah melayu seumur aku belum pernah dilanda balabencana yg teruk..takkan korang nak tunggu jadi macam acheh ,dilanda sunami...baru nak sedar...apakah mustahil bagi tuhan menurunkan bala bagi bumi tanah melayu yang aman ni..ingatlah wahai orang orang yang ingat diri mereka mulia kerana menjadi sebahagian pemimpin...ulat ulat juga yang menanti kamu didalam kubur...sama aje ngan marhaen,bukannya ada vvip dlm kubur..kecuali orang yang berlaku soleh ,seperti yang dijanjikan..

anonymous said...

Salam tn
...asalkan kerajaan tak bayar gaji tak apa, dihalalkan; tapi priviledge, signatories, approval utk projek juta2 tu mesti dapat..inilah yg tersirat agaknye..

Anonymous said...

Pundek punye gedebe sekor nie.

Anonymous said...

Aala......jika betul kerja free tak payah ler letak nama anak dia.apara punyer piem.ingat rakyat bodoh kut.last last nanti bila pecah lubang cekau projek maka berkata ler mamat menteri pelancungan dan piem....apa salah nyer...selama nie keja dia pun free.

Anonymous said...

Bini tiga orang tu tak mau bagi jawatan ker.....

Anonymous said...

Adus malu nyer standard politik melayu malaysia.woi nie kementerian negara bukan kementerian keturunan ko.tak malu ker.mesti ko tak malu kan sebab ko mana ada harga diri.

Anonymous said...

So ISA kat atas tuh...

Apa beza dgn ostat Najis ngan Pak Juburi kesayangan ko tu?

Tak anak beranak ckp? Siap ke moyang setan lagi...

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts