@NajibRazak "Bapa Segala Slogan"...



Kita sebelum ini ada Perdana Menteri "Bapa Kemerdekaan".."Bapa Pembangunan"..."Bapa Perpaduan"..."Bapa Pemodenan"..."Bapa Mertua Khairy ...dan yang terbaru kita ada Najib Razak sebagai "Bapa Segala Slogan"...kah kah kah.



Bercakap pasal slogan ni aku dah terlalu mual sampai dah tak mampu nak muntah lagi dah.Sebelum Najib sana sini Hadhari Dollah memenuhi setiap ruang merapu politikus Umno.Tumbang Paklah,ranap segala tok nenek Hadhari dengan segala tok nenek budget (wang rakyat) yang digunakan untuk mempromosi idea PM separuh sedar kita ini.

Timbul pulak slogan 1Malaysia Najib yang bermungkinan ilhamnya datang dari "situasi terpacak" Najib ketika menghadapi Rosmah Mansur yang tidak selalunya berlaku macam juga tarikh 29 Februari yang datang 4 tahun sekali.Kehulu kehilir Najib begitu megah melaung Satuuuu Malaysiaaaa!...Satuuuu Malaysiaaaaa! dengan disambut lebih lantang oleh segala tok nenek kaki ampu,kaki kipas,kaki bodek,kaki jilat telur,kaki makan taik Perdana Menteri Malaysia...

Sana sini kita akan nampak logo 1Malaysia dipaparkan.Sebelum kalah undi Cinabeng PRU13 segala aneka benda nak dikaitkan dengan 1Malaysia oleh semua pihak terutamanya bangsa Cinabeng sehinggakan ada yang buat lawak "Pelacur 1Malaysia Ipoh Mali" pun ada demi menyahut gagasan Perdana Menteri.Bangga dan megah Najib bila tenguk berbondon bondon Cinabeng turun bila ada program program yang melibatkan dirinya diserata negara.Maka berbisiklah PUNASIHAT yang ada disebelah.."Apa lagi Dato Seri..laungkanlah 1Malaysia tu..".Maka bertempiklah Najib dengan slogannya itu sambil menerjah jari telunjuk kelangit sambil diikuti oleh semua Cinabeng dibawah pentas..Satuuuu....Malaysiaaaa....Satuuuu...Malaysiaaaaa...terima kasih ucap Najib puas.Tanpa dia tahu yang Cinabeng yang duk angkat jari telunjuk mereka menyambut laungan Najib selama ini melaungkan "Fuckkkk...Youuuu....Fuckkkk...You...." bukan slogan syok sendiri Najib tu.Itulah hasil slogan 1Malaysia ilham Najib yang diberi "penambahbaikkan" oleh segala tok nenek kaki ampu dan punasihat disekeliling beliau.

Tapi sejak 6hb Mei tidak kedengaran lagi slogan 1Malaysia ini terpacul keluar dari mulut Najib lagi.Ntah mengapa aku tak pasti,tapi ianya turut tidak dilaungkan oleh mana mana Pemimpin Umno yang sebelum ini macam burung kakak tua,mengikut segala bunyi yang ditutur tuannya.Boss tak bunyi lagi takkan pencacai pulak nak berlebih lebih,tak pasal pasal ada yang makan penampor lak nanti kalau melaung 1Malaysia hari ini..

Bersama tenggelamnya kapal 1Malaysia,maka tenggelamlah sama ntah "berbillion RM duit rakyat" yang digunakan mempromosi slogan ini,itu belum mengambil kira kerja menyamun para kontraktor pembekal barangan cenderahati yang memakai Logo 1Malaysia yang pastinya adalah KRONI para pemimpin politik dan kerajaan sendiri.Semuanya melimpah kelongkang...

Tapi kita tak perlu lama menunggu...

Sehari dua lalu ketika Najib dan Rosmah berkaroake sambil menyanyikan lagu popular Endless Love terpacul idea mereka untuk slogan baru menggantikan 1Malaysia...apa dia?

“Endless Possibilities”


Maka bersedialah kita semua dengan paper beg masing masing untuk muntah sekali lagi bagi tempuh sehingga PRU14 kalau Najib masih kekal Perdana Menteri jika tidak ditumbangkan.Bergumbiralah para penyamun dari kroni mereka untuk menyamun sekali lagi dengan penjenamaan baru SLOGAN NAJIB.

- The Malaysian Insiders

BAPA SEGALA SLOGAN


1 comments:

Anonymous said...

hahahah..luar nampak cantik..kat dlm mangko ghupe nyer...

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts