"Wake-Up Call" Untuk Umno Ampang Yang Masih Tidor...


Hari ini berlangsung program Ceramah Pakatan harapan Rakyat di Dataran Pusat Bandar Bukit Antarabangsa.Antara penceramah yang hadhir adalah Yb Zuraidah Kamaruddin,Yb Azmin Ali,Chua Jui Meng,Jenderal(B)Abd Ghafir dan Samshul Iskandar AMK.

Suatu masa pihak penganjur mengumumkan kemungkinan Azmin Ali tidak akan hadhir tapi tapi disaat saat akhir beliau muncul juga dan memulakan ceramah hampir jam 12 tengahmalam.Selain dari Azmin Ali yang berjaya menarik perhatian hadhirin dengan pidato dia yang lain agak gagal menyerlah kerana ketiadaan substance dalam hujah dan pidato masing masing.

Apa yang menarik disini adalah kehadhiran orang ramai untuk program ini yang boleh aku katakan sebagai yang paling ramai sejak PRU12 2008 jika dibandingkan dengan program program anjuran Umno dan NGO NGO yang mesra Umno selama ini.

Ini sesuatu yang harus dipandang serius oleh ahli ahli Umno Bahagian Ampang terutamanya ketuanya Dato Ismail Kijo dan jangan memandang enteng akan kehadhiran dan sambutan terhadap ceramah ini.Bangunlah dari lena anda semua kerana peperangan dalam PRU13 sudah terlalu hampir....


Sdra Mohd Kamri bekas Ahli Majlis dan pihak yang menganjur,


Sempat aku berpesan kepada beliau agar mengingatkan Jenderal Ghafir ada 
4 bekas Panglima yang berada diCravencafe jadi agak agaklah kalau nak kelentong tu...


Kereta berhias Pakatan Rakyat








Unit media mereka dari TV Selangor yang melakukan live streaming.



Amrayy tengah sibuk update program siang tadi.



Sekitar jam 9:30 mlm...antara yang awal tiba.





Ini dia bekas bekas Panglima yang secara tak langsung akan 
memantau apa yang akan dikelentong Jenderal Ghafir...


Krew live streaming TV Selangor.






Chua Jui Ming baru tiba...






Zuraidah juga baru tiba...



Tu dia Jenderal Ghafir pun tiba hampir sama waktunya...



Mengambil tempat dipentas..



Zuraidah : "Saya kentut sikit dulu boleh..?
Jui Meng : "Janganlah YB sebab saya tak boleh tahan..."
Ghafir : "Aku ketuk gak pompuan ni dengan tongkat kang.."




Zuraidah : "Saya kena gak lepas sikit angin ni..."


Zuraidah : "Jangan kelentong banyak sangat sebab belakang kita pun dengar ada 
4 bekas bekas panglima..."






"Saya nak bagitau yang saya ni bukan tau sangat..."


"Tapi sebab depa mintak saya kelentong saya nak buat macamana.."


"Saya tahu kerana perangai saya dan kawan kawan yang menentang kerajaan selepas
bersaralah maka ATM dan PDRM dipanggil "ANJING" oleh penyokong Pakatan Rakyat.."


"Itu memang saya akui...memang salah kami."






Amrayy dan Kamri



Jui Meng : "Cilaka ini Jenderal,wa suruh cakap lain dia cakap lain.."


Zuraidah : "Takpa "leng chai" gua sudah tweet sama DSAI.."



Amrayy dan Sabri (Ahli Majlis).












"Wa Jui Meng punya bodyguard,lu jangan bikin hat.."





Ghafir : "Gua cabut dulu..tension lah bila nak kelentong ada yang lagi
hebat hebat duk perhati gua dari belakang,,,tension".
"Selalu kat tempat lain ok je...tapi kat sini rupanya ramai bekas Panglima".





"Mula mula wa nak ucap 'Assalamualaikum' dan gua nak dengar berapa
ramai "Melayu bodoh" akan jawap salam gua...?" 




"Wa ingat tak ada tapi rupanya memang ramai Melayu Bodoh
dekat sini rupanya..."Tq jawap wa punya salam..."



Zuraidah : "Nasib baik aku bukan kategori Melayu Bodoh macam
kat bawah sana...he he he".


"Lu olang tau ini pelempuan gua panggil leng loi sebab mahu kasi kembang
dia punya bumper dengar gua puji sama dia..."
"Hakikatnya gua pun tak boleh tahan sama dia punya pelasan..."




























Zuraidah dalam hati : "Boleh tahan gak bumper Jui Meng ini,tak macam boss aku 
yang boroi tapi tak ngaku boroi tu..."










Ghafir blah sebab tak tahan dengan hero hero kita yang duk perati dari jauh...



Sekarang turn Jui Meng lak nak kelentong pasal army...








"Lu orang tahu apa pasal PI Bala mati siang tadi...?"


"Sebab Rosmah bomoh sama dia...kasi mendrem...heart attack terus mamposs!"


"Kalau Rosmah boleh kasi mati PI Bala pakai bomoh..."


"Tidak mustahil dia boleh kasi mati sama saya..."


"Sama Dato Seli Anwar...."


"Sama Tok Gulu..."


"Sama Hadi...sama Kit Siang...."


"Sama Guan Eng..sama Karpal Singh..".Kalau pakai bomoh kita nanti susah maaa.."
Sebab semua nanti mati sebelum pilihanlaya...".Tak boleh mati punya cuma 
satu olang saja....itu 'Hantu Mak Lampir'..."


"Heeeeeee....heeeeeee..aku tak boleh mati guna hantu...guna bomoh,sebab
aku adalah Lampirannnnnnn...heeeeee".



"Makcik pun ada ilmu 'mak lampir' gak..."


"Korang tenguk bila Mak Lampir speaking everybody not only listen! listen!....
tapi habis cabut lari...."





"Korang nampak tak taring lampir aku...?"


"Tak nampak....?"


"Kalau tak nampak alamat korang nak MAMPUS macam PI Bala gak.."



"Korang tahu tak wajah sebenar aku sebenarnya kat bawah ini...?"



"Tak percaya....?"


"Kadang kadang aku boleh menyerupai Sam Ketot gak..."






"Atau kadang kadang aku boleh menyerupai anak Mak Tom..."


"Anak Mak Tom yang inilah....bukan yang sotong kangkong sorang lagi tu..."



"Atau si Umi tu...."


"Sebab kalau aku menyerupai Umi Hafilda guarantee aku masuk Umno....heeeeee"




SKRIP SKETSA DIATAS SENGAJA AKU OLAH SEBEGITU KERANA KEPOYOLAN MEREKA SEMUA INI MENYALAHKAN ROSMAH ATAS KEMATIAN PI BALA DENGAN MENGGUNAKAN BOMOH DAN ILMU HITAM.


Apa punya poyo mentaliti pemimpin yang macam ini aku pun tak boleh faham...



Sam Ketot : "Min aku bagi kau lima minit lagi.Dah lah kau datang lewat jangan
nak menceceh panjang panjang!Aku dah lapar ini..."




"Masa mak aku tak sedar kat hospital,aku amik gambor promo.."


"Hi hi...tak sangaka otak boss geliga.Memang boss layak pakai gelaran
"Pembelit No.2 Negara" selepas Anuar..."









Liza : "Apa lak yang sibuk nak bergambar dengan orang Umno ni..?Aku 
lempang gak nanti diaorang ini..."












"Aku nak kentut last sebagai penutup boleh..?"
"Korang tak bagi pun aku tetap akan kentut gak..."
"Itu adat Puaka Mak Lampir takkan tak tahu..."


PRRETTTTTTTTT


Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts