Insurans Kereta (Kenderaan) di Malaysia Naik Lagi Hari Ini 15 Februari 2013! Apa Kata Anda?



Tiada yang mengejutkan. Jikalau sebelum kita sudah pun mendengar berita kenaikan insurans kereta (kenderaan lain) di Malaysia DI SINI, tahun ini insuarans kereta & kenderaan lain terus dinaikan selepas mendapat “perkenaan” Bank Negara Malaysia (BNM) untuk dilaksanakan untuk seluruh rakyat Malaysia secara berperingkat dalam tempoh empat tahun mulai tahun 2011.

Pekeliling telah pun diedarkan kepada semua pengendali & agen-agen Insurans sejak minggu lepas lagi. Ini kerana bermula hari ini, insurans kereta, dan kenderaan lain akan dinaikkan bermula hari ini (15 Februari 2013)



Butiran Kenaikan Insurans Kereta & Kenderaan Lain di Malaysia 2013?

Untuk perlindungan pihak ketiga motosikal 100cc dan ke bawah, kenaikan adalah antara RM1 hingga RM3.50 setahun dan RM1 hingga RM2 untuk perlindungan komprehensif.

Untuk perlindungan pihak ketiga kereta persendirian 1,400cc, kenaikan adalah antara RM6 hingga RM34 setahun untuk 4 tahun dan RM7 hingga RM19 untuk perlindungan komprehensif.

Agak-agaknya apa lagi yang bakal kedengaran berita kenaikan selepas ini terutamanya setelah Pilihanraya Umum ke 13 amnya?

P/S : Walaubagaimanapun, bak kata menteri sekitar buan Oktber 2012 (SEPERTI DI SINI) kos pembayaran insuran di Malaysia masih antara yang terendah di rantau ASEAN

Sumber : beritasemasa

3 comments:

Urang Awak said...

Undilah BN... Barang Naik
Kah Kah kah... Sebahagian besar yg jd mangsa adalah orang2 Melayu sbb Melayu masih miskin selepas 50 tahun merdeka

Unknown said...

1 lagi projek Barisan Nasional... padahal kalu insuran ni agensi kerajaan sendiri collect pun tak pa, kerajaan untung + leh murah lagi premium!

What to say bro ?

"Kami rakyat yang setia sangat berterima kasih & bersyukur kepada kerajaan BN atas kenaikan ini" .. leh?

hehe

NaRa ~~ said...

CEALAKA PUNYA BN..LEPAS HANG BAGI MACAM-MAACAM KAT RAKYAT LEPAS TU BN KUTIP BALIK....JAHAT SUNGGUH BN..PRU 13 PASTIKAN BN KITA BUANG DALAM LONGKANG.kAMI KAUM GURU KUBANG PASU TIDAK MENYOKONG BN...KALAU ADA PUN CIKGU TU MANUSIA PALING BODOH DIDUNIA.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts