Tahun Kuda yang banyak kisah kuda...


Memandangkan tahun ini Tahun Kuda dijangkan banyak kisah kisah kuda yang akan berlaku tahun ini yang melibatkan pemimpin parti politik.
KUDA TUNGGANGAN tak perlulah kita nak bagitau siapa sebab sejak Pakatan Rakyat membentuk pakatan yang tidak berapa nak sepakat kita nampak siapa yang menunggang dan siapa jadi kuda tunggangan.

Sehari dua ni hebuh pasal kuda yang bukan kuda tapi kalau kena sebijik perangai boleh bertukar jadi lebih agresif dari kuda,iaitu PIL KUDA yang kalau keputusan makamah tak dicabar dan kekal maka ada yang bakal bergelar jutawan hasil dari "fitnah pil kuda",yang kita boleh panggil sebagai "Jutawan Pil Kuda".

Pendekata,banyak lagi kisah kuda-mengkuda yang bakal disajikan untuk kita semepena tahun kuda tahun  ini.Kuda yang tidak pernah mencetuskan kontrovesi walaupun telah wujud sekian lama adalah Kuda Lumba dari Kelab Lumba Kuda dan kuda Da Ma Cai yang hanya berlari di papantanda kedai kuda seluruh negara.

Mungkin Jalil Hamid penyanyi yang mempopularkan Lagu Ayam boleh fikirkan untuk mencipta satu lagi lagu,tapi kali ini bertajuk KUDA...

Kuda,bermacam kuda..
Ada kuda....
Aku biarkan anda atau Jalil Hamid habiskan lagu ini dengan imaginasi anda masing masing..



0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts