Blogger OutSyedTheBox fitnah PMO & Perdana Menteri? @NajibRazak


Dulu bukan main lagi sanjung...

Hari ini aku ada siarkan satu artikel oleh blogger Syed Akbar Ali aka Outsyed The Box yang aku beri tajuk sendiri http://aku-tak-peduli.blogspot.com/2013/12/the-pmos-dunggus-najibrazak.html dari artikel asal beliau http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/12/pms-advisors-insult-mandela-keep.html tanpa ada tokok tambah kecuali gambar penyeri artikel APA's style...he he he.

Bila aku potong-tampal artikel dari blog lain bukan beerti aku bersetuju 100% dengan apa yang terkandung dalam artikel tersebut,kadang kadang sekadar sebagai ALARM untuk pihak pihak yang disentuh memberi respon segera dan tak tunggu isu jadi pekasam baru nak menjawap dan artikel Syed Akbar Ali diatas tidak terkecuali.

Syed Akbar Ali menulis dalam entrinya...

"Ges wat - news kat sinar kata PM tak pergi ke pengkebumian mandela sebab nak jimat kos! How stupid is that!!! Punahsihat betul." 

There is a follow up sms "Competency level of the stupid in PMO is beyond reach bro".

This refers to a radio news broadcast on Sinar FM today evening (9/12/2013) that the PM is not attending the late President Mandela's funeral on the 15th of December 2013 because the PMwants to cut costs.

I could not believe my eyes. I called my friend to double check and he confirmed that was what was broadcast on Sinar FM. 

(I believe we are sending a Cabinet Minister and some officials to attend Mandela's funeral. Maybe they are travelling in the cargo hold of an Air Asia Airbus - to cut costs).

Semua ayat ayat kat atas aku petik sebijik sebijik dari blog OTB tanpa tokok tambah (boleh klik untuk kepastian).

Persoalan nya....

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu. Picture: REUTERS

Sejauh mana kebenaran "source" Tuan Syed kita ini yang dia rujuk sebagai "my friend" ini atau "kawan" atau dianya hanyalah "kawan khayalan" yang tiba tiba muncul difikiran setelah Tuan Syed terbaca kenyataan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu dan Presidennya Shimon Peres yang dipetik dari akhbar Haaretz yang bunyi kenyataan mereka seakan akan apa yang Tuan Syed tulis diatas?

According to Israel’s Haaretz newspaper, the Israeli prime minister’s office is citing "the high costs of travelling to South Africa as one of the reasons for the cancellation". Mr Peres, who is 90, had been advised by his doctors not to make the trip.



Mungkin Tuan Syed kita akan kata kenyataan kedua orang besar Israel ini hanya secara kebetulan SAMA dengan info yang dia perolehi dari "KAWAN" dia yang kononnya didalam Kerajaan sebagai alasan Najib Razak tidak boleh hadhir ke Upacara Pengkebunian Nelson Mandela dan pastinya Tuan Syed kita akan "cuci tangan" sebab artikel yang dia tulis hanya berpandukan SMS yang dia terima dari "kawan" dia tu...tapi Tuan Syed jangan lupa ya ayat ini...

"I could not believe my eyes. I called my friend to double check and he confirmed that was what was broadcast on Sinar FM. "
 
Ayat ini Tuan Syed sendiri yang tulis sebagai pengesahan kepada kononnya KENYATAAN PERDANA MENTERI yang Tuan Syed tulis..so i rest my case.

Cuma aku nak buat sedikit pencerahan tentang perkara yang ditulis Blogger Syed Akbar Ali.

Pertama,tiada langsung kenyataan baik dari Perdana Menteri atau Pejabat Perdana Menteri yang menyatakan ALASAN tidak dapat hadhir sapertimana yang ditulis Syed Akhbar Ali.

Kedua,Perdana Menteri terpaksa menghadhiri Brunei Annual Consulation dan Asean + Japan Commemorative Summit yang telah dirancang lebih awal lagi sebelum Mandela meninggal dunia dan atas kepentingan Asean kehadhiran Perdana Menteri teramatlah penting.Lagipun siapa tahu Mandela nak mati time in...? (pertanyaan itu ayat APA dan bukan ayat PM..jangan nanti Tuan Syed percaya lak PM kata gitu)

Ketiga,pada aku lah... URUSAN ORANG HIDUP itu lebih penting didahulukan daripada URUSAN ORANG DAH MATI apatahlagi orang yang mati itu bukan Islam.Bukanlah nak merendahkan status dan jasa Mandela semasa hayat beliau tapi itu realitinya.Mendiang lak mati kat Afrika Selatan sana,kalau mati kat Putrajaya ke..Cyberjaya ke dan mahu dikebumikan dibumi Malaysia..lain lah pulak ceritanya.Lagipun dianya hanya bekas-Presiden jadi kalau PM ada tugasan yang lebih penting dan menghantar WAKIL KERAJAAN MALAYSIA pun dah memadai rasanya sebagai tanda hormat negara dan rakyat Malaysia...

Jadi berbalik kepada tulisan Tuan Syed kita,aku rasa macam ada yang tidak kena dengan sikap Tuan Syed kita ini semenjak dua menjak ini.Saperti ada yang tidak kena dengan BLOGGER BLOGHOUSE yang dipimpin beliau...dan aku dah lama memerhatikan dan masih terus memerhatikan.

Tak perlulah Tuan Syed gunakan "kenyataan poyo" yang kononnya dari PMO sedangkan ada agenda tersembunyi sama ada secara individu atau berkumpulan yang sedang dijalankan terhadap PMO dan Perdana Menteri.Ini jelas dari artikel Tuan Syed bila isu "kenyataan poyo" itu hanyalah sekadar Mukadimah untuk Tuan Syed membalun PMO dan Perdana Menteri berjela jela hal hal lain..bukan gitu Tuan Syed?

APA bukanlah Blogger Elitis macam Tuan Syed & The Gang yang dilayan macam raja 4 tahun sebelum PRU13 oleh Umno dan Perdana Menteri.APA cuma blogger picisan yang hanya layak duduk HOTEL LENDIR bila Umno bersidang baru baru ini.

Tapi...

APA dah berikrar akan pertahankan PM dan Isterinya dihadapan 400 bloggers picisan macam APA juga tidak berapa lama dahulu.Jadi APA akan pertahan MEREKA at all cost tanpa memperdulikan dengan siapa juga APA perlu berhadapan !!!

Walaupun yang perlu aku hadap itu ada berpuluh tahun pengalaman sebagai Chief Editor ke..Group Editor ke..Wartawan ke dalam akhbar akhbar arus perdana.No hal...sebab

AKU PEDULI APA 


0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts