Misi Kemanusiaan GAFIM bersama Malaysia Bumiputera Brotherhood (MBB) - Tour Two - Final Day Part 2



Sebelum meneruskan misi kami kesekolah seterusnya,konvoi singgah makan tengahari disebuah restoran yang aku rasa paling top di Tanah Merah ini Restaurant Tepi Sungai..perghh makanan dia pun tangkap lentuk.
















Seterusnya korang layan je gambar gambar yang co-pilot aku Su rakam sepanjang perjalanan menuju ke SK Tebing Tinggi untuk gotong royong membersihkan sekolah oleh team kami.
Maaf gambar tak berapa jelas kerana dirakam dari kenderaan bergerak.
























































Ini dia Co-Pilot aku yang rajin sangat merakam gambar sepanjang perjalanan.
Cun tak?




Konvoi tiba di SK Tebing Tinggi,Tanah Merah





Kerosakan teruk bangunan tambahan sekolah ini








Ini salah satu bilik darjah yang rosak teruk




Bersiap sedia untuk mengotorkan diri






Jurey dan YK membincangkan apa yang patut dilakukan



Bergambar sebelum mengotorkan diri






Pembahagiaan tugasan..



OK...LET'S ROLL...




Yaya ni aku tenguk tak berhenti dari mula sampai akhir..salute sis





Mereka berdua ini memang aku salute..tak berhenti buat keja





Real hard dirty work...







Naskah Al Quran yang rosak akibat banjir









Take a break..but sorry no Kit Katt






Pancit Yuseri?


Taha kata hari ni dia saved yuran gi Gym..haha





Yaya ni bila aku tenguk aku terfikir dia ni pernah keje buat sawah ke?
Hahaha..







Korang tahu tak berapa banyak lumpur yang berjaya mereka bersihkan?
Tunggu jap lagi..









Korang nampak tak?Lumpur dah banyak hilang,yang nampak tanah je..





Mandor Besar kami import dari Bollywood





Misi Gotong Royong ini berjaya bersihkan hampir 2 setengah lori 1 tan lumpur..
Tak percaya?






Mandor Besar tengah breif Boss Besar Jurey Rosli yang dapat kontrak pembersihan ini..haha







Zambry Gerak Khas



Proses mencuci bermula..






Keletihan co-pilot aku ni..kesian dia





Cindy ni rasanya tak pernah buat keje berat tapi dia tetap nak buat...





Akhirnya kedua tangan nya melepuh dan melecet..
Salute you Sis..




Dah habis kerja..cuba khatam kot Zambry ni..




Mencuci lantai bermula..












Kerja dah siap...sekarang time main main





Aku minta driver backhoe tu ajar Yaya kendalikan backhoe tu dan dia bersetuju




Pengendali backhoe paling cun di Malaysia..haha


Aku masih menanti Wan Raja upload video isterinya bawak backhoe ni kat grup..








So kerja dah beres...apa lagi posing lah kita yok

















Selamat tinggal SK Tebing Tinggi sebab kami nak ke Kuala Kerai pulak..


Saperti biasa co-pilot aku dengan rakaman dia..

























 BERSAMBUNG....misi Kuala Kerai

0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts