11 comments:

Anonymous said...

Sdra APA, nak komen sikit jer. Naib Canselor & tokoh2 akademik handal2 tak payah la dok dlm Jwatankuasa Permata. Kena la jaga standard... Mereka ni sepatutnya tumpukan kpd kualiti penuntut2 di U. Kerja Permata ni bagi la pd org lain. Kalau prestasi U meningkat bagus, Kerajaan granti sambong kontrak Vice Chanselor...tak perlu guna platform Permata...

ReentryCapsule said...

Esok dah besar boleh dapat kemasukan secara terus ke Akademi Fantasia.Permata apa kejadahnya.Budak budak tu tak salah.Yang salah orang tua lembam yang mencorakkan mereka.

Sekian.

TAPAU KJ.

Anonymous said...

Salam Bro.

Saya tida objection dengan Permata ni. Ada baiknya juga untuk membentuk semangat berani anak kecil untuk menunjulkan diri, berani dan menghakis perasaan malu di atas pentas. Di harap supaya Permata tidak terlalu banyak menerapkan keagamaan, lebih2 lagi yang mengarut, seperti:-
1. Petir & kilat di kata Tuhan sedang menembak iblis.
2. Otak lebih pintar dengan makan kismis.
3. Sunat berpakaian Arab, makan dalam talam.
4. Cerita hantu, syaitan dan iblis yang menghasut untuk lalai.
5. Doa masuk dan keluar jamban. dll. yang mengarut

Satu satu hal lain.
Saya tengah tunggu cerita mengenai mengapa APA tak sokong Shafie Bedal.

RD.

Unknown said...

reentycapsule;klu aku kata ko bodoh ko x leh terima tp cara ko komen tu mmg bodoh....PERMATA x ajar budak2 jadi jahat dan PERMATA tidak merosakan budak2 tu, mcm apa yg ko maksudkan tu.....lain la klu kanak2 d pasti yg mana kanak2 se awal 5tahun d ajar memijak gmbr pemimpin negara, yg nie boleh ko katakan orng tua yg lembam mencorakan mereka....nie la dia klu dah otak pencacai suka membuat fitnah tanpa usul periksa dan ckp mengunakan kepala lutut bukan nyer mengunakan akal yg waras....perkembangan emosi,sahsiah dan sosial anak2 PERMATA amat menyerlah dan lebik baik daripada kanak2 yg d ajar d PASTI....

Anonymous said...

Wow! Kostum dorang hebat2! Konsert pun siap dgn iringan orkestra. Tak terjangkau dek Smart Readers Kid, CIC dan tadika2 lain.

RD, maaf. Rasanya part yg belajar doa masuk keluar tandas (dan doa2 lain) tu, mmg elok je

Paan M.

ReentryCapsule said...

Woi bahlol.Kita terlalu banyak penghibur dan artis kat Malaysia ni.Tak payah lah nak create banyak-banyak lagi.Ada banyak lagi kaedah dan cara nak improved self esteem.Kau tu penchachai.Najib main gendang kau plak melebih joget Tarian Zapin.Ptuuiii....!!!

ReentryCapsule said...

Kismis membantu daya ingatan.Lembam atau pintar takder kena mengena dengan kismis.

Sekian

ReentryCapsule said...

Ada saper saper ostat kat sini boleh bagi penjelasan yang betul ker kata RD ni doa masuk keluar jamban nak berak tu benda bidaah.

Mohon penjelasan dari Ostat

Aku Peduli Apa @ APA said...

SALAM SAHABAT2 SEMUA...

APA YANG DIPERSEMBAHKAN OLEH KANAK KANAK PERMATA SENI INI ADALAH SEBUAH TEATER MUSIKAL BERTAJUK "AN APPRECIATION OF PEACE"...BUKANNYA HIBURAN KOSONG.

KANAK KANAK YANG BERJAYA MEMBUAT AUDIENCE YANG TUA GANYUT MACAM KITA INI MELELEH AIRMATA KERANA PENGHAYATAN SETIAP WATAK DAN LAGU YANG MEREKA PERSEMBAHKAN.

UMPAMANYA LAGU MELAYU "NAMUN KU PUNYA HATI" BERJAYA MEMBUAT ROMBONGAN PRESIDEN CHINA DAN MAJORITI PENONTON CINA MENGESAT AIRMATA YANG MELELEH KERANA TERSENTUH WALAUPUN MEREKA TAK FAHAM SENIKATA LAGU ITU..

BUKAN KAH ITU SESUATU YANG BOLEH DIBANGGAKAN DILAKUKAN OLEH ANAK ANAK KECIL INI YANG KALAU TIDAK BERSAMA PERMATA SENI MUNGKIN AKAN MENGHABISKAN MASA MEREKA BERMAIN PS2 ATAU MENONTON TV?

MANA LEBIH BAIK?

DITEMPAT GUA DI BUKIT ANTARABANGSA RAMAI TEMAN2 SEBAYA SAPERTI KANAK KANAK PERMATA SENI INI YANG MENGHABISKAN MASA MEREKA MENGHISAP SHISHA DENGAN KEBENARAN IBU BAPA MEREKA.

TIDAK PERLU TERLIBAT DENGAN PERMATA SENI PUN UNTUK JADI TAK SENONOH...

WAALLAHU'ALAM

Anonymous said...

Salam bro APA..

gua rasa dorg yang nak komen negatif pasal Permata Seni perlulah bersikap adil.. Adil dalam erti kata adil dlm membuat penilaian.. adakah pengkritik bebas semua pernah menonton persembahan anak2 Permata Seni? Kalau dah gua rasa kritikan lu orang ada lah value dia.. tapi kalau sendiri pun tak pernah tengok eloklah kontrol jari jemari tu daripada buat komen yg tak masuk akal..

Seperkara yg gua nak kongsi dgn lu orang semua (gua pernah tanya benda ni pada DSRM).. Permata Seni bkn nak jadi penghibur dunia hiburan Malaysia.. tetapi untuk menjadi Pemuzik, Penyanyi, Penari yang bertaraf dunia.. taraf dunia.. taraf dunia korang tau tak..


Apapun keypoint dia.. lu tengok baru lu nilai..

TQ
Pendidik Anak Bangsa, KL

Unknown said...

Program Permata ni bagus tp x bagus sb Rosmah yg pegang dan dia punya bajet kalah jabatan lain. Sb Najib ni ada penyakit TB (Takut Bini). Lagi satu mohon Blogger berani mati tegur Isa Samad lantik CEO FELDA warga India. Apa citer ni. Ini nama jahanamkan melayu

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts