Apakah @NajibRazak diperangkap Yb Suraya Adun Sg.Tiang dan gengnya?


YB Suraya bt Yaakob Adun Sg.Tiang.

Bukan saja calun lelaki yang menawar diri dalam pemilihan Umno 2013 kuat berstrategi dan bercatur,malah calun calun Wanita mereka juga tak kurang hebatnya.Untuk jawatan Ketua Wanita setakat yang diketahui Sharizat Jalil akan ditentang oleh Pengkid Azalina Othman Said bekas Ketua Puteri yang jantina dan selera seks dia masih berstatus ragu..jadi pilihan kita untuk calun calun jawatan ini tak ramai,cuma dua kerat ini sajalah.Walaupun bau taik lembu masih kuat melekat ditubuh Sharizat tapi setakat ini yang nampak WANITA TULEN cuma Sharizat seorang saja,yang seorang lagi tu macam aku kata tadi masih RAGU RAGU jantina dia.


Tapi aku bukan nak bercakap pasal perebutan jawatan Ketua Wanita tapi jawatan Naib Ketua Wanita yang setakat ini juga cuma ada dua calun yang menawarkan diri.Seorang adalah Ketua Puteri yang cuba nak upgrade diri dia kesatu level lagi iaitu Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin dan sorang lagi YB Suraya bt Yaakob Adun Sg.Tiang.

Yang menariknya tentang YB Suraya ini adalah penafian beliau kononnya dia bukan dalam kem Azalina sedangkan semua orang tahu dia adalah produk Azalina sewaktu Azalina menjadi Ketua Puteri.Mula mula aku pun percaya juga akan penafian tersebut,tapi bila Perdana Menteri baru baru ini menghadhiri Majlis Sambutan Hari Peneroka Kebangsaan dan pelancaran Pelan Integriti Felda serta Majlis Hari Raya 2013 di Felda Sungai Tiang,maka aku terhidu sesuatu yang busuk disitu.Apatahlagi sekarang ini kem YB Suraya sibuk menjaja kononnya Perdana Menteri telah memberikan RESTU atau endorsement beliau untuk YB Suraya bertanding NKW dengan kehadhiran beliau disana beberapa hari lepas.


Baru jelas sikit apa yang tersimpul dalam permainan merebut jawatan Ketua dan Naib Ketua Wanita ini selain Azalina dan Suraya,turut terlibat adalah beberapa individu lain saperti Pengerusi Felda Isa Samad dan isteri beliau bekas Setiausaha Pergerakan Puteri UMNO, Bibi Sharliza Mohd. Khalid.Ini macam permainan yang digemari oleh Perdana Menteri "You help me,i help you" dimana Isa Samad pun dikatakan menawarkan diri untuk jawatan Naib Presiden kali ini,Cuma yang tak pasti apakah Perdana Menteri turut terlibat dalam "game" ini atau dia "kena game" oleh kebodohan penasihat politik beliau dengan menghadhiri majlis di Felda Sg.Tiang beberapa hari lalu yang digunakan oleh Kem YB Suraya/Azalina sebagai modal kempen mereka.


Cuba perhatikan gambar gambar Majlis Iftar Felda baru baru ini dan perhatikan keakraban semua individu yang aku sebutkan nama nama mereka diatas.

Apakah tidak mustahil  Bibi Sharliza mempengaruhi suaminya Isa Samad untuk mengadakan ketiga tiga Majlis Sambutan Hari Peneroka,Pelancaran Pelan Integriti Felda dan Majlis Hari Raya di Felda Sg.Tiang?

Apakah tidak mustahil pemilihan lokasi Sg.Tiang itu dirancang dan bukan dipilih secara kebetulan memandangkan YB Suraya adalah Adun kawasan ini?




Kepada peminat TEORI KONSPIRASI perkembangan dalam kempen pemilihan Wanita Umno kali ini amat menarik diperhatikan kerana ianya juga melibatkan Isa Samad yang menawarkan diri untuk jawatan Naib Presiden walaupun pernah didapati bersalah RASUAH POLITIK (sengaja aku tak mau guna istilah "politik wang" sebab nampak macam terhormat lah pulak)oleh Lembaga Disiplin Umno sebelum ini.

Jika benar Perdana Menteri bersikap berkecuali dalam pemilihan calun Wanita Umno kali ini,jelas dia telah diperangkap oleh Punasihat Punasihat yang memilih lokasi Felda Sg.Tiang atas kepentingan peribadi mereka kerana mengetahui Najib Razak dah tak larat nak memikirkan hal lokasi 3 majlis ini kena krisis demi krisis yang datang bertimpa timpa.

Apakata Najib Razak gajikan aku saja,dari terus mempercayai kata kata Punasihat yang dia ada hari ini...kah kah kah.

Tapi aku tak mahu jawatan office boy atau peon di PMO sebab aku tak ada kereta Ferrari macam anak Nazri tu...he he he.



4 comments:

Anonymous said...

UMNO sudah dirosakan oleh puak puak yang mencari kekayaan dengan jawatan yang disandang ......perbuatan sangat jelas sekarang ini .....UMNO sudah tiada aura ......Pemimpin macam ISA samad ,Nazri,hisham,Najib,Rais dan ramai lagi memang sudah tak boleh diterima malahan mesti ditentang oleh orang orang UMNO jika inginkan UMNO terus ujud dan memerintah .Bagi aku untuk PRU14 nanti aku lebih rela mengundi parti lawan ,dan aku akan berkempin untuk itu jika orang orang diatas masi kekal .

Unknown said...

Azalina, soraya & bekas2 org putri seangkatan dilantik isa samad jadi board member anak sykt fgv. Mcm2 dpat. Bini isa kuat pengaruhnya. Org kuala se kg rusmah. Apa nak kira!

Unknown said...

Azalina, soraya & bekas2 org putri seangkatan dilantik isa samad jadi board member anak sykt fgv. Mcm2 dpat. Bini isa kuat pengaruhnya. Org kuala se kg rusmah. Apa nak kira!

banggoi petai said...
This comment has been removed by the author.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts