Apa persamaan antara Zain Badak dengan Mak Lampir ? @NajibRazak


ML : " You jump i jump..romantik kan Ziggy macam filem Titanic..."

PL : "I ok je Zuggy asal si Alies Nor tu tanggung semua..he he he..."



Soalan cepumasnya...

Apakah persamaan diantara Zain Badak dengan Mak Lampir ?

Mungkin ramai yang akan menjawap initial nama masing masing yang bermula dengan huruf " Z".Kalau itu jawapan nya korang semua SEPARUH BETUL kerana jawapan yang BETUL ialah kedua mereka berkongsi nama yang sama iaitu ZURAIDAH.Tak percaya???

Nanti aku jelaskan kemudian tentang "perkongsian" nama ZURAIDAH antara mereka berdua dan kenapa nama ini AMAT PENTING bagi merungkai kekusutan yang berlaku Pasca PRU13 yang melibatkan serangan bertali arus terhadap Penasihat Perdana Menteri Alies Nor yang "dituduh" dan "digambarkan" oleh ramai bloggers sebagai orang yang bertanggung jawap "mempengaruhi" PM berhubung senarai Calun Calun Barisan Nasional Negeri Selangor yang menyaksikan BN kalah teruk,sedangkan THE CULPRIT sebenar adalah Zain Badak aka Zuraidah aka Pak Lampir (sebab jantan kita panggil Pak Lampir lah) terlepas atau dilepaskan begitu sahaja   dari memikul tanggung jawap hasil SPIN blogger blogger dalam "SENARAI Z".

Apa itu Blogger Senarai "Z" ?

Itu adalah senarai blogger dibawah seliaan dan payroll Zain Badak yang memakai nama "BLOGGER ZURAIDAH".Siapa siapa blogger dalam Senarai Zuraidah ini biarlah aku rahsiakan dahulu kerana tiada keperluan untuk mendedahkan MEREKA buat masa ini,lagipun adalah menjadi HAK mana mana blogger untuk berada dibawah seliaan dan payroll siapa juga Pemimpin Umno pilihan masing masing sebelum atau sewaktu kempen PRU13 berlangsung.Sapertimana juga AKU pernah memilih untuk bernaung dibawah Unit Media Baru (UMB) dibawah seliaan Tun Faisal suatu masa dahulu sehinggalah aku mengambil keputusan menarik diri dari UMB.So ini tidak menjadi isu...

Yang menjadi pertikaian aku sekarang ini...

Kenapa MENYERANG Alies Nor yang langsung tiada kena mengena dengan proses pemilihan calun calun BN Selangor PRU13?

Bukan aku ingin membela Alies Nor kerana aku pun tak kenal siapa mamat ini dan dia lagilah tak kenal aku,jadi kalau dia dan yang lain diminta berundur pun lagi baik kerana pada aku SEMUA PUNAHSIHAT NAJIB yang memunah-ranahkan WAJIB berundur kerana buat BN kalah lebih teruk kali ini dari apa yang dicapai Pak Lah tahun 2008.

Yang aku pertikaikan...

Kenapa Zain Badak aka Zuraidah aka Pak Lampir yang 100% bertanggung jawap atas pemilihan calun calun di Selangor DILEPASKAN begitu sahaja tanpa dipertanggung jawapkan atas MUSIBAH/MALAPETAKA yang menimpa Barisan Nasional Selangor.Pelik kan tu ?

Lebih pelik lagi bila Alies Nor yang tiada kena mengena diserang bertubi tubi oleh hampir semua bloggers baik yang terlibat dalama SENARAI ZURAIDAH mahupun bloggers yang tiada dalam senarai tetapi dipengaruhi oleh nama nama besar bloggers yang tentunya mereka fikir melakukan perkara yang "betul".Tanpa mereka sedari mereka telah DIPERALATKAN oleh pihak tertentu untuk menjayakan agenda jahat pihak ini bukan terhadap Alies Nor tetapi sebenarnya terhadap Najib Razak Presiden Umno dan Perdana Menteri Malaysia agar Najib berundur.Itu End Game mereka...

Mana aku tahu semua ini?

Inilah kelebihan menjadi BLOGGER HARAMJADAH macam aku ini kerana berbagai DOKUMEN SULIT PENDEDAHAN suka masuk ke INBOX email aku tanpa diminta dari berbagai pihak yang pastinya tidak menyukai pihak yang lagi satu.Jadi janganlah hairan jika aku mempunyai maklumat lengkap mengenai SENARAI ZURAIDAH seliaan Zain Badak siap dengan maklumat kewangan tentang siapa dapat apa dan berapa banyak dan sama ada DANA itu disalurkan saperti yang sepatutnya atau tersangkut di poket masing masing.Bukan itu sahaja,aku juga diberikan juga BLOGGERS SENARAI NIZAM seliaan seorang lagi Pemimpin Umno Selangor(itu kita story lain kali).Keh keh keh...

Jadi suka aku nak menyarankan kepada SAHABAT SAHABAT BLOGERS SENARAI ZURAIDAH agar berlaku adil dalam hal ini.Apa perlu orang yang "tiada mengena" diserang siang dan malam hanya kerana ingin "mempertahankan" kesalahan besar Zain Badak boss anda yang sepatutmya bertanggung jawap sepenuhnya diatas MALAPETAKA yang menimpa BN Selangor dan pihak yang itu.Itu saja yang aku pertikaikan...

Aku harap SAHABAT yang membaca artikel ini faham apa yang aku maksudkan dan berhenti melakukan kerja sia sia ini kerana terlalu ramai yang tahu banyak perkara yang berlaku kerana semuanya dilakukan secara berjemaah.Pastinya ada jemaah yang tidak berpuas hati tentang pembahagian FARAID yang membawa kepada pendedahan sulit ini sampai kepengetahuan aku.


Lu mana mau lari Bhai...?

Lakukan perkara yang betul dengan membawa Zain Badak aka Zuraidah aka Pak Lampir kehadapan untuk bertanggung jawap atas kesilapan amat besar yang telah dia lakukan demi kepentingan peribadi politik beliau dan pihak yang itu.

Aku tidak akan teragak agak meneruskan pendedahan ini jika SAHABAT masih lagi mahu menjalankan agenda pihak yang itu terhadap Perdana Menteri.Bukan beerti aku nak membodek Perdana Menteri sebab dia pun tak pernah ambil port pasal aku pun,TETAPI apa yang SAHABAT sedang lakukan ini adalah SALAH dan atas sebab itu aku tentang.Bukan bermakna aku sengaja mencari sengketa sesama blogger tetapi walaupun semua kita mendambakan WANG ianya tidak bermakna ETIKA kita sebagai blogger harus dikompromikan.

WAALLAHU'ALAM




4 comments:

Unknown said...

AZMI Pukimak,
Engkau dah makan kenyang hasil usaha alahyarham kawan-kawan engkau dan menganiayakan anak yatim yang kau peralatkan untuk mendapatkan habuan dari Najib, sekarang engkau pertahankan pula Alies Nor dan salahkan Dato Ir. Zin. Engkau memang sial! Ini semua taktik engkau mengalihkan perhatian agar kesalahan Najib tidak ditimbulkan. Memang engkau dan tujuh keturunan engkau adalah haramjadah.

Aku Peduli Apa @ APA said...

He he wa tau lu siapa...
Nama lu ada dalam Senarai Z ke atau Senarai M?Lu simpanlah sumpah 7 keturunan tu utk diri lu sdri...

Aku Peduli Apa @ APA said...

Unknown 8:52am..
Bukan lu ke yang panggil gua jangan serang Najib?Ada ingat bhai..?

"Itu lu punya kes Paklah punya salah bukan Najib,ini Najib baik punya orang.."

Ada ingat bhai atau sudah lupa?

Unknown said...

gila apa Unknown..

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts