Popular Vote my foot !!! Bila Cina dibodohkan Anwar...kah kah kah


Anwar : "Wa ingat Melayu bodoh,tapi wa silap..Cina lagi bodoh.."
"Itu pasat lu olang pecaya gua punya tembelang.."
"Bukan satu tahun maa...sudah tahun tahun lu olang pecaya"

Dengan kelebihan jumlah undi "popular" yang diperolehi Pakatan Rakyat dalam PRU13 jika dibandingkan Barisan Nasional Anwar Ibrahim tak henti henti berhimpun secara haram menghasut rakyat turun memberontak sambil menafikan kesahihan keputusan PRU13 yang sudah pun diketahui umum.

Mendapat 5,623,984 undi atau 50.87% jika dibandingkan dengan  5,237,699 undi atau 47.38% yang diperolehi Barisan Nasional baru baru ini menjadi HUJAH BODOH Anwar Ibrahim bersama dunggu dunggu dan kaldai nya merasakan seolah olah mereka telah memenangi PRU13 dan kemenangan ini telah "DIRAMPAS" BN dengan "pertolongan" SPR.

Begitulah bijak Anwar melakukan PENIPUAN nya dengan memanupulasikan angka dan amat menggelikan hati sekali bila majoriti yang percaya dengan temberang Anwar ini terdiri dari BANGSA CINA yang selama ini mengakui cerdik dan bijak bermain dengan ANGKA atau NOMBOR.

Jadi bangsa Cina ini tidaklah BIJAK mana pun saperti ramai sangka bahkan lebih BODOH lagi BAHALUL jika dibandingkan dengan majoriti Melayu yang tidak turut terpengaruh dengan KELENTONG Anwar Ibrahim sejak keputusan PRU13 diketahui.

Jom kita tenguk apa menatang "undi popular" yang dijaja Anwar dan bagaimana ianya diperolehi,dimana dan oleh siapa?

PRU13 menyaksikan calun calun Pakatan Rakyat untuk 222 kerusi Parlimen yang ditandingi mereka memperolehi kelebihan  386,285 undi jika dibandingkan dengan Barisan Nasional.

Tapi ini yang syok kita nak kira...

Teresa Kok memperolehi majoriti 51,552 di Seputeh

Tan Kok Wai memperolehi majoriti 37,409 di Cheras

Tan Seng Giaw memperolehi majoriti 40,307 di Kepong

Ketiga tiga calun DAP ini memperolehi jumlah besar 129,268 atau 1/3 daripada keseluruhan "undi popular" semua calun calun Pakatan Rakyat yang bertanding di 222 kawasan Parlimen.

SO NO BIG DEAL !!!

Suara majoriti MY FOOT !!!

P/S : Kesian Cina Bodoh lagi Dunggu kena temberang dengan Anwar.Ah Beng...Ah Leng..lu olang baik cali bukit tinggi telujun lagi baik maaa...

0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts