Misi Kemanusiaan Malaysia Bumiputera Brotherhood ke Kelantan - Tour One Day Three


Hari ketiga aku dan Yuseri bergabung semula dengan Team Misi Kemanusiaan MBB dihadapan KB Mall.Tempat pertama yang kami masuk adalah kampung kampung yang dilanda banjir di PCB,dari situ kami bergerak ke Tumpat dan menjelajah Kampung Laut yang teruk dilanda banjir

SILA KLIK IMEJ UNTUK LEBIH JELAS










Sekianlah persembahan aku..kerana setakat ini saja kereta aku mampu lakukan.



Gambar gambar dibawah adalah Ihsan Norafiq dan team Off-Road dia yang tidak mampu aku ikut.





















(Gambar gambar diatas Ihsan Norafiq Md Noor)


Aku,Yuseri dan RZ meneruskan aktiviti kami dikawasan dimana kereta aku tidak perlu mengharungi lumpur paras lutut di Kg Laut Tumpat.




Kesian tenguk dua anak kecil ini



Meninjau kerosakan rumah disepanjang jalan Kg Laut



Bertanyakan sesuatu kepada petugas petugas TNB






Mereka terpaksa menggunakan air banjir untuk kerja pembersihan kerana bekalan air terputus.






Singgah disebuah taliair bila melihat macam ada aktiviti disitu



Rupanya aktiviti menyentap ikan menggunakan mata tiga






Akhirnya kami melepak kat Pantai Tujuh Tumpat sementara menunggu rakan rakan lain selesai mengharungi cabaran off-road di Kg Laut sebelum kami ke Pasir Mas dan Rantau Panjang.




Sebelah malamnya MISI MBB yang dipimpin Norafiq masih meredah selut dan lumpur dikawasan Pasir Mas dan Rantau Panjang jadi 4WD standard aku memang gagal.Jadi aku share gambar gambar ihsan dari FB Norafiq tentang misi mereka malam itu dibawah.


















0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts