Buka Puasa Ala Gelandangan/Pengemis


Petang semalam (18/7) saperti yang dijanjikan aku turun ke Program Berbuka Ala Gelandangan/Pengemis yang aku ilhamkan di hadapan Lot10.Walaupun dah banyak pihak yang turun membantu golongan ini termasuk Perdana Menteri sendiri yang menghabiskan masa 2 jam menemui golongan ini,tapi disebabkan aku yang mempromo program ini maka wajiblah aku teruskan walaupun sudah banyak perhatian yang diberikan kepada golongan ini sejak aku mula ketengahkan isu ini hasil dari kenyataan poyo Menteri Wilayah Tengku Adnan Tengku Mansor.

Entah kenapa Kuala Lumpur hari ini kesesakan nya amat luar biasa.Dari Hotel Concorde ke Lot 10 saja aku terpaksa mengambil masa 1 Jam 10 Minit untuk sampai kesana.Apa pun aku sudah berada dihadapan Lot 10 lambat 5min saperti yang aku wawarkan iaitu jam 6.35 petang.Tak lama lepas itu sahabat Bro Armand Azha Exco Pemuda tiba bersama 2 lagi rakan beliau.Blogger Sangkakala Jari9 tiba bersama sorang lagi rakan tak lama lepas itu.Menjelang waktu berbuka Amrayy Lensa,Azhar Ptj dan blogger Kulaan Niring tiba.Dalam waktu yang sama aku menerima banyak pesanan Whatsap dan panggilan dari sahabat sahabat yang terperangkap dalam kesesakan lalulintas dimerata jalanraya  menuju ke Lot10.Untuk tidak menyusahkan mereka aku menyarankan sama ada mereka patah balik atau berhenti berbuka dimana saja yang boleh memandangkan aku sendiri hampir hampir putus asa terpaksa mengharungi kesesakan sebelum ini.






















































Akhirnya aku dan sahabat sahabat menamatkan misi berbuka dengan air mineral sambil pekena rokok jam 8.40 malam.

0 comments:

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts