Keluar masuk parti : Anjing pun lebih bermaruah @NajibRazak @tengkuadnanreal @ahmadmaslan


Malam ini aku nak melepaskan sikit angin dalam badan aku.Perkara yang nak aku sentuh adalah kes keluar masuk dan lompat parti (tak kiralah parti apa yang dianuti oleh para pelompat/pengkhianat/opportunist politik yang melambak lambak yang ada hari ini).Tapi sebab aku ini ahli Umno maka aku akan bercakap tentang apa yang berlaku dalam Umno isu lompat sana sini ni.

Cerita lawak Mantan MB Terengganu Mat Said dengan 2 ekur beruk lagi yang keluar Umno dan masuk balik Umno dalam tempuh tidak sampai 2 hari masih lagi hangat diperkatakan rakyat dimerata ceruk.



ANJING pun lebih bermaruah jika nak dibandingkan dengan 3 ekur diatas yang aku sendiri tak reti nak panggil apa...

Alasan  Mat Said keluar parti KERANA KONON NYA PERDANA MENTERI TAK PEKA DENGAN MAJLIS KAHWIN ANAK DIA YANG BAKAL DILANGSUNGKAN PADA 17HB MEI...

Itu je alasan Mat Said untuk MENGHALALKAN dia keluar Umno dan 2 "ketul" pengikut dia turut sama keluar atas alasan SETIAKAWAN..."You jump I jump.." macam kisah dalam filem Titanic.

Hebat alasan mereka semua setelah bertahun tahun diberi peluang MENYAMUN kekayaan negeri Terengganu dan Negara.(Siapa berani bertaruh mengatakan ketiga tiga mereka bukan JUTAWAN hari ini jika nak dibandingkan sebelum mereka memegang jawatan masing masing?)Hanya kerana tidak berpuas hati kerana diminta melepaskan jawatan Menteri Besar 5 hari sebelum majlis persandingan anak dia...maka Mat Said dan 2 ketul lagi tu keluar parti dan mencetuskan suasana ketidaktentuan dalam kerajaan negeri dan politik Terengganu yang menyusahkan banyak pihak.Sedangkan secara lojiknya setiap majlis perkahwinan bukan lah dirancang sehari dua atau seminggu,bahkan tentu sudah lama dirancang dan jika mengambil kira tempuh Mat Said sebagai Menteri Besar tamat pada 12hb Mei,adalah "kurang berakal" dia merancang majlis itu pada 17Mei dan masih menggelar dirinya Menteri Besar,kecuali dia memang BERNIAT JAHAT untuk mencetuskan huru hara saperti yang berlaku beberapa hari sudah.

SPESIS macam Mat Said didalam Umno bukan nya sedikit malahan ramai.Lebih teruk jenis yang keluar Umno menyertai Pembangkang dan terlibat  menghuru-harakan negara saperti Ezam Mohd Nor,Azwandin Hamzah,Lokman Noor Adam dan ramai lagi X-PKR yang hari ini diberi tempat dan kuasa oleh PEMIMPIN UMNO sendiri dari zaman Paklah sampailah ke zaman Najib hari ini.

Jadi kali ini aku nak bercerita sedikit kepada yang belum berapa kenal siapa aku disebalik blog Aku Peduli Apa atau APA selama ini.Kepada yang sudah mengenali aku pastinya tidak menjadi kehairanan kepada mereka dengan cara aku menulis atau melahirkan grafik grafik KELAS HARAMJADAH selama ini.Tapi kepada yang belum mengenal sejarah latar belakang aku,tentunya tertanya tanya bagaimana seorang BLOGGER PRO-UMNO saperti aku boleh sesuka hati memaki hamun Pemimpin Umno tanpa belas kasihan.

JAWAPAN NYA MUDAH....

Aku tidak berhutang apa apa dengan Umno selama ini,BAHKAN UMNO YANG MASIH LAGI BERHUTANG RM250 JUTA KEPADA AKU SEJAK TAHUN 2004 (Itu belum diambilkira faedah dari 2004-2014).Jadi aku peduli apa kalau aku rasa nak sesah siapa juga Peminpin Umno,baik Presiden nya mahupun MACAI MACAI dibawah beliau.

TAK PERCAYA?

Sila lihat dibawah...




Kalau masih tak cukup info apakata korang Google saja Elegant Advisory Sdn Bhd dan kes saman terhadap Umno,pasti berlambak lambak yang akan keluar.Kes ini aku KALAH sebab yang aku saman itu Umno dan pastinya Umno ada cara tersendiri untuk tidak hilang MARUAH dimakamah.Jadi sejak KALAH KES aku menerima ketentuan Allah Taala yang mungkin ianya bukan REZEKI aku dan Allah lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui,walaupun aku terus MEMIKUL BEBAN HUTANG RATUSAN JUTA DISEBABKAN UMNO HINGGA KEHARI INI.

Sebagai orang Islam aku berpegang kepada hukum HUTANG TETAP HUTANG,dan dalam hal ini aku tidak pasti apa FATWAnya...sama ada SETIAP AHLI UMNO perlu memikul beban hutang Umno terhadap diriku dan kawan kawan yang lain atau tidak ?Aku pasti kalau aku tanyakan Uztaz Azhar Idrus dia mungkin berFATWA lain dari yang mungkin akan diFATWAkan Uztaz Fathul Bahari sebab kedua mereka dan mungkin ramai lagi hanyalah ULAMAK POLITIK.

Aku ungkit kembali KISAH LAMA ini untuk dijadikan perbandingan tahap KESETIAAN seseorang yang selama ini mengaku diri mereka sebagai PEJUANG TULEN UMNO yang kononnya berjuang demi Agama,Bangsa dan Tanahair dan bukan mengharapkan simpati kerana sejak MAKAMAH & UMNO "mengalahkan" aku dalam tuntutan pada tahun 2010,aku sudah boleh menerima ketentuan Ilahi..

AKU ADA 250 JUTA ALASAN UNTUK KELUAR DAN MENGKHIANATI UMNO saperti yang dilakukan oleh ramai X-UMNO yang kini telah kembali kepangkuan Umno dan berkokok kesana kemari memperkatakan soal KESETIAAN.

Apakah aku tidak punya cukup alasan untuk keluar dari Umno setelah DIKHIANATI oleh parti yang aku dukung selama ini?

Apakah PENGORBANAN aku lebih kecil dari "Kenduri Kahwin Anak Mat Said" yang pastinya akan menelan belanja jutaan ringgit HASIL ROMPAKAN DUIT RAKYAT SEMASA MENJAWAT JAWATAN MB?

Itu yang ingin aku tanyakan kepada PRESIDEN UMNO DS NAJIB dan korang semua yang sedang membaca artikel ini ketika ini.

APAKAH AKU TIDAK CUKUP SETIA KEPADA PARTI UMNO?

Aku rasa KESETIAAN dari kayu ukur PEMIMPIN UMNO berbeza dari apa yang kita semua faham dan apa yang diajar kepada kita sejak kecil.Umno ada cara tersendiri mengukur KESETIAAN dan membalas KESETIAAN mengikut Standard ISO mereka sendiri.Sebab itu mereka mereka dibawah ini diberikan tempat dan kuasa setelah mereka MENGKHIANATI UMNO dan menghuru-harakan negara suatu ketika dulu.....SADIS..AMAT SADIS.


Sedangkan aku TIDAK PERNAH DIPERDULIKAN dan tidak pernah diberi peluang untuk meneruskan kelangsungan hidup ini untuk sekurang kurangnya berupaya MEMBAYAR HUTANG yang tercipta KERANA UMNO sejak 2004 lagi.

ITULAH KESETIAAN DARI KACAMATA UMNO

P/S: Jadi kepada para CYTRO UMNO yang tidak tahu hujung pangkal dan selalu menyanggah aku kerana cara penulisan aku atau grafik grafik aku...baik korang telanjang depan cermin dan tenguk diri korang sendiri.Kalau setakat bayar YURAN SERINGGIT SETAHUN (itupun kalau korang Ahli Umno),jauh sangat jika nak dibandingkan dengan SUMBANGAN RM250 JUTA AKU KEPADA UMNO sejak tahun 2004.

Aku rasa kebanyakan PEMIMPIN UMNO YANG HIDUP KAYA RAYA hari ini pun tidak ada yang telah menyumbang sebanyak mana yang pernah aku sumbangkan dalam bentuk RM kepada Umno,bahkan mungkin lebih banyak MENYAMUN dari menyumbang.Jadi korang simpan korang punya hebat tu sebab aku telah BERSUMPAH mulai tahun ini AKU AKAN MEMBELASAH SETIAP SALAH LAKU KORANG TANPA BELAS KASIHAN.Kenapa aku begitu berani...

SEBAB AKU BELUM PERNAH MENGKHIANATI UMNO DENGAN KELUAR DARI PARTI ATAS ALASAN APA SEKALI PUN..

APA MACAM?

2 comments:

.Gory. said...

Steady boss! Aku sokong yang ini!

.Gory. said...
This comment has been removed by the author.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts