Baru nak mula...


Saperti yang pernah aku tulis setahun lalu akan berlaku peperangan "luar jangkaan" dalam Pemilihan Umno kali ini.Inilah "mother of the battle" yang sebenar dan bukanlah PRU13 saperti yang disangka ramai pihak.Apa implikasinya aku belum begitu pasti,tapi apa juga implikasinya pasti ianya tidak membantu agenda memperkasa Umno dan sedikit sebanyak pasti akan menggugat Kerajaan Barisan Nasional.


Bibit bibit kearah ini sudah mula kelihatan dengan "berita panas" penahanan seorang bekas SUPOL berpangkat Datuk oleh SPRM yang mungkin cuba dikaitkan dengan Ketua Wanita DS Sharizat Jalil menjelang pemilihan kali ini.

Aku pasti akan banyak "kes kes sebegini" akan muncul terutama sekali selepas 21hb September ini bila semua calun calun yang menawarkan diri bertanding diketahui secara resmi,baik yang baru nak mengintai kuasa mahupun yang cuba mempertahankan kuasa.

Jadi kita sebagai rakyat marhaen bersedialah untuk menonton  "edisi dalam kain" para pemimpin yang bakal dilondehkan sesama mereka dan mengetahui "tengkorak" apa yang disimpan dalam almari siapa selama ini...

SILA PAKAI TALI PINGGANG KELEDAR ANDA


Ini gelang free hadiah Kerajaan Malaysia kalau..
kita rajin buat kerja "menyamun" duit rakyat...

4 comments:

Anonymous said...

Pertuduhan terpilih.agak pelik dgn undang undang malaysia.pemimpin umno apabila terlibat dgn politik wang,yg menghukum bukan nyer pihak sprm,a.g dan badab kehakiman.sebalik nyer ia nya diambil alih oleh umno sendiri.membuktikan bahawa undang undang umno lebih tinggi dr undang undang negara.contoh....isa samad,ali rostam dan khairy jamaluddin.aper citer bro.mamat yg kena siasat tu hanya le sebahagian dr sandiwara jahat meindungi petualang sebenar.kesian mamat setpol tu.

Unknown said...

Azalina & beberapa org umno skrg bersantai di london dgn isa samad. Kpd para perwakilan umno yg singgah di london, anda semua bole menginap di hotel yg baru felda beli. Sms dgn pengerusi felda mintak discount atau waktu kempen2 ni mesti isa smad bagi foc...no harm. Yg si azalina ke london tu buat ape? Sape tanggong? Fgv? Atau duit peneroka?

Anonymous said...

"kesian mamat setpol tu"???

Suh dia pi mampus terjun jambatan mana-mana. Pandai makan, pandai tanggung la, bukan dia jadi machai yang tak dapat apa-apa. 10 biji keta. Nak lawan Sultan Brunei ke apa.

Anonymous said...

Kepala kalu dah busuk,ekor pun tentu busuk ler.setpol dah mcm tu,boss dia lg ler hebat.tp senyap jer kan.

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts