Hanya di Malaysia sahaja Cinabeng dibiarkan hidup macam raja...


Ini 13 Mei "Indon Style" 1998..
Bukan lama pun berlaku...

PERINGATAN : Artikel  18 SX yang dipaparkan mengandungi gambar gambar grafik yang amat tidak menyenangkan.Pengawasan dan bimbingan ibubapa amat diperlukan dan kanak kanak dibawah umur dilarang samasekali membacanya.

Harap Maklum.

Bukan nak tunjuk rasis tapi memang aku dah jadi rasis pun bila bercakap pasal bangsa Cinabeng tak sedar dek untung ini yang dibiarkan Tok Nek Orang Melayu tumpang hidup dinegara ini dan hari ini anak cucu mereka dah naik tocang macam tocang tok moyang mereka masa mula mula datang merempat naik tongkang dulu.Masa itu mereka ini lebih bangsat dari bangsat tapi atas sikap tolak ansur orang Melayu sejak dulu sampai hari ini,hari ini bangsa Cinabeng ini berlagak nak mampos dengan kita bangsa yang memberi tempat perlindungan untuk tok moyang mereka..SIAL !

Hari ini bangsa Cinabeng ini terang terang nak jatuhkan kerajaan pimpinan Melayu (tak kiralah kalau korang tak sokong BN/Umno ke) dalam PRU13 lalu.Walaupun aku bukanlah berkenan sangat dengan perangai haramjadah kebanyakan Pemimpin Umno yang menerajui Kerajaan Barisan Nasional hari ini,tapi kerajaan yang cuba dijatuhkan Cinabeng Haramjadah ini tetap kerajaan Melayu.Andaikata suatu hari kelak ditakdirkan Allah SWT kerajaan negara ini diketuai oleh orang Melayu Pas atau PKR atau apa sahaja parti yang beridentitikan Bangsa Melayu masa itu,kaum Cinabeng ini tidak akan berhenti mencuba untuk menjatuhkannya juga...itu REALITInya.

Korang semua (Pas dan PKR) takde perasaan malu ke?

Cinabeng hina agama korang...(tak tahulah kalau Islam korang Made in China)

Cinabeng hina Raja Raja Melayu korang.....

Cinabeng hina Kalimah Allah yang merupakan tauhid korang...

Cinabeng hina Lagu Negaraku korang....

Cinabeng hina korang Bangsa Melayu dengan berbagai gelaran dan panggilan...

Pada Kaum Cinabeng Haramjadah Malaysia meh aku nak tunjukan apa yang dilakukan rakyat Indonesia seberang Selat Melaka sana terhadap spesis korang pada 13Mei 1998.Tragedi ini berlaku bukan kerana bangsa korang buat semua perangai yang aku tulis diatas,tapi kerana Rakyat Indonesia tidak rela penguasaan ekonomi bangsa korang terhadap mereka.Itu je sebabnya yang membuatkan hampir 150 Ribu Cinabeng terpaksa lari meninggalkan Indonesia sehelai sepingang dengan tidak dapat membawa harta yang dikumpul mereka.Bukan itu sahaja bahkan ribuan lagi mati dipancung dan kaum wanita dirogol dan diperkosa dan mayat mayat sahabat sebangsa korang dibiarkan busuk dan mereput diatas jalanraya.

Bukan nak menakutkan korang semua Sial!!!,tapi sekadar nak bagi korang berfikir dan menghargai sikap tolak ansur dan kebaikan Orang Melayu selama ini.Dont push your luck too hard and too far...
Barang diingat walaupun Orang Melayu kerap memisahkan diri mereka dari saudara serumpun mereka di Indonesia sana,tapi hakikatnya mereka adalah SAMA..Apa yang berlaku disana tidak mustahil boleh berlaku disini juga kerana dalam darah Rumpun Melayu ini mengalir sesuatu yang tidak dimiliki oleh mana mana bangsa lain didunia ini iaitu AMOK.Tiada istilah lain yang boleh difikirkan pakar bahasa Barat untuk menerangkan "kegilaan" Bangsa Melayu ini bila hilang sifat sabar mereka kecuali RUN AMOK !

Jadi korang tenguk gambar gambar tragedi yang berlaku di Indonesia sana 13 Mei 1998 sama tahunnya dengan tahun Anwar Ibrahim yang korang rasa dah berjaya korang kudakan itu dipecat dan mencetus gelombang yang korang "ride" sehingga hari ini...

SURATAN ATAU KEBETULAN?















Sumber Gambar:




4 comments:

Halimi Mohamad said...

Salam bang...
Sy Islam dan Melayu...
Klo bgni pmikiran org Melayu..jujur sy malu jd Melayu...

Abg akn ckp aku pn syng Islam jgk..
Tp syg bkn dgn kate saje..
Bni klo ckp syg shj pn x ckup..inikn Islam..
Klo kite syng kite akn praktik apa yg dajar..
Dr penulisan abg sy x nmpk kt mne gya Islam yg ign dktghkn atau dprjuangkn..

Skrnya dgn pnghinaan kpd Cina dpt mrtbtkn Islam..abg trusknlah
Skrnye dgn mmbakar jiwa Melayu utk amok dpt mncantkn imej Islam pd abg truskn lah..
Skrnye dgn mnjd batu api pd prsngkataan mrpkn satu bntuk dakwah pd abg..trusknlah

Apa yg trjd pd Indonesia apabla brlaku kejahilan Islam pd smua pihak..kerajaan..rakyat..

Sy tdk beriman pd mne2 parti..
Sy tdk beriman pd mne2 bangsa...
Sy tdk beriman pd mne2 Raja...
Debu yg ade pd wajah sahabt lbh suci dr Mahkota yg dpkai.....

Tp ini tdk brmksd sy menolak sistem beraja di Negara ini..
Sdng Omar ble dkritik rakyat .. Inikn Raja..
Sy syg Raja yg soleh..Raja bkn lah Maksum..

Tp syg klo bakat penulisan yg Allah kurniakn dsia2kn dgn perkara yg lagho..

Tahukah abg brp rmai org Melayu yg sdng brdakwah pd Cina skrg ni..
Tahukah antra sbb2 bsar knp Cina Malaysia x nk Islam sbb skap Melayu Islam itu sndri..

Klo kite xnk dakwah xpe..tp jgn ssh kn org lain brdakwah...
Islam dtrima Raja2 melayu dahulu krn keindhan akhlak pendakwah dn bngsanye...
Bkn shj d Tanah Melayu mlh dsrata dunia..

Skrnya abg brsedia utk mnjwb diakhirat kelak trserah pd abg..

Sy yg bnyk aib dn dosa ni hnye mnympai apa yg trmmpu..sekian

Syg bngsa tdk brmaksud halal utk mmhina bngsa lain..

JT said...

Tapi tengok apa yang terjadi kepada Indonesia lepas itu. Dilanda tsunami pada 2004. Lebih 150,000 orang Indonesia mati dihanyut ombak tsunami atau tertanam sekampung dibawah lumpur. Sehingga kini ramai mayat mereka tidak dijumpa. Mati tanpa berkubur. Balasan karma.

Sekarang, orang Cina di Indonesia sudah ada hak. Nama, bahasa, budaya kini boleh diamalkan.

Dan, bila orang Indonesia memprotes depan kedutaan kita, membakar bendera kita, menghina kita dengan kata 'Maling' orang macam engkau kecut dan tunduk.

ahazeman said...

kawasan yang terkena tsunami adalah Aceh yang tidak melakukan apa2 kesalahan terhadap bangsa Cina pada 13 May 1998. Namun tanah Jawa sehingga kini tiada pun terjadi apa2 tsunami hingga kini. Namun elakkan perbuatan memprovokasi samada dari cina atau melayu atau lain-lain

Anonymous said...

Walau apa pun, penulis artikel ini bertanggungjawab di atas provokasi penghapusan etnik...tidak semua bangsa cina tu jahat......

Kita tak baca ke sejarah pengislaman orang Cina di tangan para sahabat rasullulah....cuba bayangkan kalau orang Cina Islam di Cina berpegang atas dasar kebangsaan dan anti semua bangsa lain di dunia ini...bolehkan mereka menerima Islam??

Kejahatan dan kejahilan bangsa Indonesia khasnya di Pulau Jawa telah memanglah tidak mengundang bala dari segi tsunami dan gempa bumi dahsyat...tetapi kita lihat ramai rakyat indon yang hidup melarat, ekonomi tak stabil, keamanan tiada, nilai matawang rupiah makin jatuh, cukai makin naik, harga minyak naik, makin ramai orang Jawa Indon yang telah murtad / kahwin campur, ulama-ulama tak sepakat dan berselisih sesama sendiri, pemimpin lemah, banyak aktiviti maksiat seperti pertandingan ratu cantik, konsert kumpulan rock/pop kuffar di tanah jawa yang majoritinya Islam...bukan bala ke semua ni...

Banyak lagi kalau nak list...

Oleh itu, jangan kita pukul rata dan mengatakan bangsa tertentu sebagai musuh kita dsb...sebenarnya raja-raja melayu seperti raja terkahir melaka jatuh pun bukan sebab onar bangsa lain, tetapi sebab Sultan murka kat Bendahara yang tidak menyerahkan anak gadisnya Tun Fatimah untuk dijadikan isteri...walaupun Bendahara tahu perangai Sultan yang kaki betina tentu tak dapat menjadi semua yang baik kepada anaknya, baik diserahkan kepada lelaki yang budiman dan beriman..

Tapi apa Sultan Melayu buat kat bangsa Melayu sendiri...satu family dibunuhnya...itulah kezaliman Melayu terhadap Melayu dan perkara ini juga dilakukan oleh pemimpin2 Melayu yang berkuasa kini di Malaysia kpd semua bangsa khasnya bangsa Melayu....

Buat artikel biarlah mencari suatu kebenaran bukannya menyemai kebencian dan perpecahan...

Jom Balun Kiri Kanan Atas Bawah

SEJARAH KERAJAAN KEDAH TUA

Penulisan Luar Kotak Pemikiran Biasa

GADGET CORNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER

BLOGLIST APA - SILA KLIK BANNER
SEMUA LINK SAHABAT BLOGGERS APA BERADA DALAM BLOGLIST INI..SILA TINGGALKAN KOMEN DI APA BLOGLIST JIKA ADA BLOG YANG TERCICIR UNTUK DIMASUKAN
Powered by Blogger.

Ads 468x60px

Featured Posts